Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Filosofering

Postat av IQ fiskmås den 22 April 2004, 03:03
9 kommentarer · 194 träffar
Då den sena timmen slagit, och den lilla visaren på klockan visar alldeles för mycket kan det tyckas vara en perfekt tid att sova. Men det är även en underbar tid för filosoferande. Det är en tid av eftertänksammhet och förundran, förundran över världen och dess förunderligheter.

Jag har ofta tänkt på att mycket i världen är så primitivt, medan andra saker är det inte. Jag exemplifierar: Laga mat. Någon borde uppfinna en manick som gör att man kan bestämma precis hur mycket mat man skall laga, det är ju otroligt onödigt att laga för mycket eller för lite mat. Till motsats kan jag säga... hmm låt mig tänka... en dator, ett ämne som ligger de flesta här varmt om hjärtat. Med en sådan kan man göra många förunderliga saker, stora som små, saker som jag dock inte skall gå in på, det vet ni nog ganska bra.

Detta är ett ganska kort filosoferande, dock inte mindre tänkvärt för det. Ett filosoferande är alltid värt att ta sig tid för, att se världen som den verkligen är, stor, skrämmande och fruktansvärt vacker. *poesi för den svagsinte*

Så jag skulle vilja uppmana er alla att ta er en filosofisk stund, tänka lite på vadsomhelst, och fundera.

Ok. Denna tråden är: dum, svagsint, fet, läskig, dryg, omåttligt tråkig, rutten, sliskig och inte speciellt intressant. Men detta vet inte jag, så informera mig gärna, jag älskar er ändå för endast den svagsinte skulle ta illa upp, vilket jag inte gör, för jag har funnit min frid i kosmos.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..