Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ögonkontakt.

Postat av poppy den 29 Juli 2006, 12:52
33 kommentarer · 9 109 träffar
I den här tråden tänkte jag att vi ska diskutera ögonkontakt i, det är så otroligt svårt att förklara känslorna som skapas när man får ögonkontakt med en annan människa så jag tänkte att vi gör ett försök och ser om vi håller med varandra i respektive punker eller om vi inte håller med varandra.

Nedan har jag skrivit lite frågor som jag hoppas ska leda till en intressant och givande diskussion.

Vilka känslor förmedlar ni genom eran ögonkontakt med andra människor?

Jag vet att det är mest killar på detta forumet och därför tycker jag att kommentarer ifrån tjejer skulle vara guld-värda. Skulle gärna villja höra era tankar kring ögonkontakten med andra män.

Om ni får ögonkontakt med en attraktiv tjej/kille tittar ni länge in i ögonen då? Eller gör ni som mig, tittar lite, tittar igen efter någon minut och ibland tittar jag ganska länge.
Varierar alltså tiden jag håller blicken på henne, detta är för att jag gärna tittar mycket i vackra ögon men jag vill inte heller stirra för det känns som om det blir jobbigt för henne.

Men här kommer vi till en till kuggig punkt, är det jobbigt för den man tittar i ögonen om man tittar en längre stund?

Borde han/hon inte titta bort om det blir jobbigt? Eller tänker kanske han/hon något som, "sluta stirra i mina ögon din idiotjävel jag vägrar titta bort först".

Men det är inte det intressanta, vilka känslor skapas vid en lång ögonkontakt med en attraktiv tjej/kille?
Att allt omkring på något sätt försvinner vid detta skede är nog dom flesta eniga om? Det blir liksom han och hon som tittar varandra i ögonen och omvärlden slutar existera för en stund.

Det är en fruktansvärt svår känsla att beskriva, men en till sak som jag tycker förklarar känslan ganska bra är att man känner sig trygg. Förstår ni?

Någon som har fått känslan av "kärlek vid första ögonkastet"?, kan ni försöka beskriva den känslan, samt tror ni på kärlek vid första ögonkastet?
Själv gör jag det, jag har ingen förklaring till varför jag tror på det men det känns som om det kan inträffa bara.

Ibland kan två människor som bor i samma område bli svinförbannade på varandra genom att endast ögonkontakt.

Tänkte att vi ska försöka förklara den punkten också så diskutera fritt.

Jag tror att om två pojkar på 15 år, är ganska lika varandra, båda försöker vara coolast i deras umgänges kretsar etc.

Då skapas en undermedveten kamp mellan dessa två pojkar, båda vill vara bäst och bevisa det på något sätt men det går inte.

Jag gymmar och i gymmet finns det flera i min ålder, vi tävlar undermedvetet mot varandra och det vet vi.

Om det då kommer någon som är starkare förlorar man tävlingen, blir avundsjuk och ibland av någon konstig anledning, sur på han som vann.

Känner ni igen er?

Har ni någon gång tittat på en tjej/kille som kanske är tio år äldre en er och redan har tjej/pojkvänn. Ni får endå den här kärleksfulla ögonkontakten som jag skrev lite högre upp om, ni tittar på samma sätt men är det samma känsla som inträffar här?

Tittar ni på äldre människor i ögonen, människor som är kanske 60 år och uppåt, vilken känsla skapas då? Ibland känns det som att de äldre blir rädda för en, särskillt när man kommer i grupp.
Men ibland ger de ifrån sig ett leénde, varför? Varför jusst de äldre?
Ofta när jag möter en äldre ensam, om det är något ansikts uttryck denna människa ger ifrån sig är det ett leénde.
Det händer inte alls ofta men det händer, och endast med äldre. (Vänner och människor man gillar kan även ge ifrån sig leénden men dessa känner vi ju och då skapas leéndet av en anledning).

De är dessa människo grupper jag tycker är mest intressanta att diskutera, de man faller tycke för, de man blir arg på, samt när man inte förstår vad ögonkontakten betyder.

Tänkte även att vi skulle diskutera den vanlige ögonkontakten, den du oftast får när du är ute och går i stan och snabbt bara tittar någon i ögonen.

Sammanträffande ögonkontakt tycker jag det är, man bara råkar titta utan något att förmedla.

Nu hoppas jag att ni håller tråden i liv och ni tjejer som läser tråden gärna skriver något eran ögonkontakt med killar innan ni. tittar vidare i nästa tråd.

//Mvh Poppy
Föregående tråd
Nästa tråd

33 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 33 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..