Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En pundare i källarn :S

Postat av Bertiiiiil den 28 Juli 2006, 02:18
68 kommentarer · 161 träffar
Hej!

Allt började med att jag satt och kollade på en film igår kväll, plötsligt hörde man ett rasslande utanför fönstret och jag kollade genast ut...där ser jag en pundare som ligger på gräsmattan och ålar sig.

Eftersom jag är rädd att bli utskämd inför grannarna springer jag snabbt ut med en hundring och lite gorby's piroger och bad han lämna vår egendom, men han vägrade.

jag fortsatte att kolla på filmen och ignorerade att jag hade en ålande pundare som rasslade ute i trädgården. Under morgondagen så ringer det i telefonen och det är min alltför trevlige granne Bagar-Bengt som berättar att jag har en pundare som ligger och ålar sig på min gräsmatta och äter bark från mitt äppelträd.

Snabb som jag är så springer jag snabbt ut igen och hotar att ringa polisen om han inte lämnar mig ifred, allt jag får till svars är:

AGAGAGA.

vilket jag tolkade som att han ville bli nockad medvetslös och inlåst i min källare, vilket jag också fixade med direkt verkan. Jag grabbade tog i närmaste tillhugg (en trädgårdsstol) och golvade pundaren rakt i skallbenet, slet som en gris för att få ner honom i källaren (han var väldigt tung :/)

Det är väldigt irriterande att ha honom inlåst där, för han brukar sjunga om nätterna och om jag har tur har jag honom skrika efter kebab, det låter ungefär såhär i mina öron:

JAKK HAR INKA PENGKAAAR GE MAJ KABAB!!

Självklart ger jag honom ingen kebab, utan slänger ner lite fiskhuven som jag har över sen min fiskeresa i lappland - som jag annars använder till hundmat.

iaf så vet jag inte fall jag vågar släppa ut honom, tänk om han fortsätter åla sig i min trädgård och börjar skrika efter pengar och kebab, hur skulle det se ut i mina grannars ögon :S? Jag vill helst slippa blanda in polisen jag har dåliga erfarenheter av deras tidigare arbeten.

Vad tycker ni att jag ska göra? behöver verkligen ha hjälp med det här...skulle ni gjort samma sak som jag?

MVH Bertil
Föregående tråd

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 68 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..