Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Projekt: Flashpoint

Postat av dmakatra den 25 Juli 2006, 18:08
93 kommentarer · 150 träffar
EDIT: PROJEKTET ÄR AVSLUTAT. VÄNLIGEN SE HTTP://PROJECT-FLASHPOINT.BLOG SPOT.COM

Jag kan börja med en lämplig presentation. Mitt namn är Lucas Nilsson, jag är 15 år och Flashpointare sedan det släpptes 2001. Jag är inte CS-spelare, även om jag spelat en del till och från. Jag är här för jag vill starta ett experiment - ett slags internetdokumentär, som jag fint dubbat till Project: Flashpoint.

Som ni säkert vet ser de övriga datorspelarna ner på CS-communityt. Ni anses vara omogna idioter som är komplett oförmögna att resonera med - än mindre lagspela med. Framförallt i de mer avancerade spelcommunities ses CS-spelare som ett slags ont släkte. Eftersom jag är Flashpointare så kan jag berätta om att för nuvarande är folk skiträdda för att det ska anlända CS-kiddies till halvuppföljaren Armed Assault.

Vad jag vill göra är att visa att dessa myter är lögn - eller att de stämmer till 100%, det är upp till er och resultatet. Jag söker 12 diehard CS-spelare som jag ska lära spela Operation Flashpoint. För de som inte känner till Operation Flashpoint så är det en soldatsimulator på högsta nivå (används för att träna bl.a. amerikanska marinkåren och australiensiska försvarsmakten). Det är enormt taktiskt och otroligt ansträngande att spela. Det kräver mycket tålamod, tålamod som de flesta anser att CS-spelare inte har.

Jag kommer träna er att agera som soldater i en stridsmiljö. Detta är en soldatsimulator, det kräver att ni är skärpta. Disciplin, taktik, strategi, kommunikation. Använda formationer, rekognisera, reagera, analysera, ge order, ta ansvar och tillsammans med de elva andra kandidaterna nå ert mål. Och på vägen ska ni också ha jävligt kul.

Hela projektet kommer att ges ut på en blog, http://project-flashpoint.blog där man kan följa hur experimentet fortskrider. Vi kommer att börja med lätta träningspass där ni lär er basgrejerna, fortskrida med co-ops och så kallade joint-ops - då man spelar tillsammans med andra klaner på samma sida. Slutligen, som examen för att se om ni har lärt er något så ska ni få möta en Flashpoint-klan i en strid.

Som sagt, jag behöver 12 kandidater. Det är helt gratis (spelet ingår), om ni är intresserade så maila dmakatra@hotmail.com och svara på följande frågor:

Namn?

Nickname?

Ålder?

Internet-Uppkoppling?

Hur länge har du spelat CS?

Hur ofta (timmar/veckan) spelar du CS?

Har du hört talas om Operation Flashpoint innan, och i så fall, vad vet du om spelet?

Har du spelat Operation Flashpoint?

Hur många timmar/veckan kan du lägga ned på Project: Flashpoint?

Varför vill just du vara med i Project: Flashpoint?

Vi spelar på överenskommen tid på min server. Givetvis krävs en tillräckligt bra dator för att köra spelet, ett headset och en någorlunda bra uppkoppling. Om det är någon som har en dedikerad TeamSpeak- eller Ventrilo-server som vi kan låna så skulle detta vara superbt. Annars har jag en, men jag kör redan själva spelet så jag vill helst fördela resurserna så mycket som möjligt.

Hoppas det låter som ett intressant projekt. Kritik, frågor och åsikter kan tas i denna tråden. Anmälan tas som sagt via e-mail.

93 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 93 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..