Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lite info om Gamers.nu

Postat av isb♥nk den 24 Juli 2006, 23:20
165 kommentarer · 199 träffar
Eftersom jag har sett ett par trådar komma upp om Gamers.nu nu är skit mm. tänkte jag berätta för folk hur det ligger till. Då jag tog över många av uppgiferna efter arbee då han slutade, tänkte jag berätta hur det gick och varför det blev som det blev.

Då izn0 hade slutat, behövde Gamers.nu en ny programmerare. Arbee tog över totalt med Menion som programmerare och de bestämde sig (då Menion inte kunde med izn0s kod) att koda om hela sidan och det var här Gamers.nu började gå dåligt. Konverteringen av sidan, som skulle ta 1 månad blev klar efter 3-4 och när den väl kom upp fungerade inte sidan överhuvudtaget de första veckorna. Gamers.nu började förlora kunder och arbee bestämde sig för att sluta, delvis för att han personligen inte kunde förbättra sidan då Menion, som programmerare inte kunde få bukt på de problem som hade uppstått och delvis för att han inte hade suget kvar.

Jag hade under denna tid jobbat som nyhetsskribent, demoadmin, tagit kort, filmat på lan och varit polischef för sidan. Efter att ha jobbat för sidan i 8-9 månader utan lön, fick jag gå då Gamers.nu inte hade råd att betala den lön som jag skulle ha fått, det var ingen riktig lön utan småpengar i månaden. Vid det här laget hade jag endast fått betalt för 2 av de 8 månader som jag hade jobbat. Hursomhelst skrev jag en tråd och förklarade att jag skulle sluta.

Efter detta kontatkade arbee mig för att berätta att han tänkte sluta med Gamers.nu då han inte hade lust att arbeta med Gamers.nu då han som sajtchef inte kunde göra något eftersom programmeraren inte kunde lösa de problem/buggar som hade uppstått. Jag blev kontaktad för att jag hade haft hand om i princip alla delar på sidan och var den enda som kunde ta över efter arbee. Innan jag tog över fick jag det lovat att alla buggar och fel som uppstod på sidan skulle vara lösta och att det inte skulle vara några buggar kvar + att en ny programmerare skulle ersätta den dåvarande menion, som hade fått sparken.

Jag tog över i mitten av November och fick då ta tag i alla de löften som hade blivit utlovade priser, tävlingar, sektioner som inte hade fått någon uppgradering, cineman med flera. Efter att jag hade tagit över skickades i över 300 priser ut, tävlingar började, servrar fördelades till game-hosting för att testa för en eventuell flytt dit. Spelare började strömma in och sidan var uppe i samma nivå (kundmässigt) som innan den nya siten släpptes. Det enda problemet som återstod var de buggar som skulle varit fixade innan jag började på Gamers.nu. Tiden gick och buggarna blev fler och fler, utveckligen kunde inte gå framåt eftersom den nya programmeraren inte fick bukt på de buggar som fanns och lyckades konstigt nog få fram ännu fler. Förtroendet för sidan sjönk och aktiviteten sjönk och jag befann mig i samma situation som arbee hade varit i. Utveckling av sektioner var obefintlig, flytten till gh flyttades fram allteftersom sidan dog om och om och helt enkelt var instabil.

Då jag själv insåg att sidan skulle dö ut om inget hände, började jag koda ett cupsystem för att hålla upp en viss aktivitet. Cupsystemet kom upp och bidrog till en viss aktivitetoch blev snabbt väldigt omtyckt, men kom i skymundan av alla problem och buggar som uppstod. Vid det här laget bad jag huvudansvarige för Gamers.nu att ta tillbaka den kod på sidan som fanns, då izn0 var admin, men fick veta att det skulle ta för lång tid att ta tillbaka den fungerande koden.

Allteftersom tiden gick och buggarna blev fler (vid ett tillfälle hade en 12-åring stulit till sig guldmynt för 2 milj kr), insåg ledningen att det var oundvikligt för Gamers.nu att ta tillbaka den nya siten och då började sommaren närma sig. Jag, som hade gått ner på halvtid i skolan det sista halvåret för att kunna ta den tid som behövdes för Gamers.nu (i vissa fall 10-12h/dag utan någon extra betalning), bestämde mig för att sluta med Gamers.nu för att återuppta mitt studerande då min förflyttningansökan (från Ronneby till Uppsala) hade gått igenom och då Gamers.nu inte längre kunde betala min lön.

I detta skede gick planerna äntligen fram till att en ny Gamers.nu-sida skulle kodas, servrarna skulle uppgraderas och fräschas upp för att kunna tillfredsställa de krav som cs-spelare ställer. Nya tekniker togs in och sidan började kodas om av spinea.se. Detta var för två månader sedan. För två veckor sedan släpptes den nya sidan för Gamers.nus användare. Sidan bygger på samma kod som kördes under den aktiva tiden då izn0 var huvudadmin och har är nu inne i den andra testveckan och allting går enligt planerna. De fel/buggar som uppstår, löses och sidan börjar närma sig komplettering mer och mer. Servrarna håller på att uppgraderas och omkonfigureras, bokningssystemet för bokservrarna har gjorts om och all tid då sidan har varit nere och buggat, kommer användarna att bli ersatta för. Medlemmar som var guldmedlemmar under den tid då sidan inte fungerade, kommer även de bli ersatta på ett eller annat sätt. De sektioner som har lovats, kommer att få ett relesedatum istället för att lovas inom en snar framtid, detta kommer då sidans testveckor är slut.

Då jag själv vet hur det var att ta över en sida som inte fungerar, kommer jag att stanna och hjälpa till de fyra personer, som kommer ta över mina uppgifter att komma in och lära sig systemen för hur Gamers.nu skall styras och jag kommer även att jobba för spinea.se och programmera flera av de sektioner och funtkioner som har lovats av arbee och izn0 för många månader sedan. Varför jag skriver det här är för att många undrar vad det var som hände och händer med Gamers.nu och för att många tror att Gamers.nu är kvar i samma skit som när menion-koden kom.

Jag hoppas att jag har lyckats förklara och förtydliga den situation som Gamers.nu är kommer att utvecklas till inom den närmsta tiden för alla de som har undrar och vill veta, detta kommer även att släppas som nyhet på Gamers.nu!

Edit: stavfel ändrade
Föregående tråd
Nästa tråd

165 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 165 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..