Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Klagomål på Swebits.org

Postat av deadroot den 24 Juli 2006, 14:54
222 kommentarer · 198 träffar
(Läs detta innan du kommenterar)

EDIT:

Förövrigt har jag förstått nu att det går att tanka samplet av en film och sen seeda den, jag visste inte att det gick förut, men tack vare vissa vänligsinnade människor går det bättre nu och min ratio går uppåt :) Tack! Har dock fortfarande vissa synpunkter på Swebits system.

––––––––––––––- ––––––––––––––– ––––––––––––––– ––––-

Swebits har många bra kvalitétstorrents och även ett väl genomtänkt men dåligt genomfört system.

Som nybörjare på Swebits är det svårt att få upp sin ratio så man kan ladda hem filer.

För att inte riskera att man åker ut från Swebits det första man gör är det bäst att börja seeda grejer på en gång för attfå en bra ratio, men hur ska man kunna seeda saker om man

1. Inte har något att seeda.

2. Inte är "uploader"

Jo, tanka delar av en film eller hela filmen sen seeda den (vi säger att denna film ligger på 3.20gb), men när du har tankat filmen så blir din ratio dålig, så då måste du seeda HELA 3.20gb PLUS lite till för att få till sin ratio så man kan ladda ned andra grejer utan att riskera att man åker ut p.g.a. dålig ratio.

Detta låter ju inte så svårt om det inte vore så att det finns andra seeders också som har bättre uppkoppling som seedar samma film, och resultatet blir OFTAST (blev för mig iallafall) att ingen tankar ifrån dig = du delar inte ut något av de 3.20 gb:en = din ratio stannar där den är.

Nu är det ju så att jag HAR saker att dela ut (filmer mest), men eftersom jag har en kass lina på 0.5 så får jag inte bli uploader, vilket resulterar i att min ratio inte kan ändras på något sätt. Allting handlar alltså om tur, tur att folk laddar hem från just dig och din 3.20gb film och inte från andra.

Nu efter att jag har tankat 5gb från Swebits och laddat upp 15mb har jag fått en varning att om jag inte fixar till min ratio så blir jag utskickad. Jaha tänker jag, det är väl bäst att seeda lite då.

Mm visst.. Jag seedar en film som är 100% klar, ett album som är 100% klart, samt vissa delar av 2 andra filmer. Inte en jävel (leechar?) tankar ifrån mig. Och hur ska jag nu göra för att snabbt få upp ration? Jo;

3.1 Leta reda på torrents som är, eller kan tänkas bli, populära. Ett lågt antal seedare gentemot ett högt antal leechare är perfekt.

Visst, de skriver också att;

1.2 Att ladda ner en gammal DVD-R det första du gör är en mycket dålig idé! Att ladda ner en DVD-R med 3 seedare och 56 leechare kommer du förmodligen klara av att hålla en ratio på. Att ladda ner en torrent med 56 seedare och 3 leechare kommer våldta din ratio kapitalt.

Okej, så då har jag det klart för mig, för att fixa min ratio på laddar jag ned en nyupplagd film som kan tänkas bli populär.. En en gång - tur. Och det skulle kanske fungera om jag inte hade en VÄNTETID på 36 timmar för att få ladda ned de nyaste torrentsen, denna väntetid fick jag eftersom jag fick varningen.

Alltså;

Får en varning och tips om hur man fixar ration.

Men det tillåts jag ej göra eftersom jag har en väntetid.

Vissa kanske tänker att det var klantigt att tanka ned ett album och en film det första jag gör, men jag tänkte såklart att när jag tankat klart albumet och filmen, så seedar jag till andra (eftersom filmen när jag började tanka den hade ett X antal fler leechers än seeders (d.v.s. rätt många)), Men när jag är klar med filmen som tog cirka 2 dygn p.g.a. min uppkoppling, så tankar ingen från mig - otur.

Så här sitter jag, med 4 filmer, varav 3 utav dem hade jag innan jag blev medlem på Swebits.org, men eftersom jag inte har bättre än 0.5 uppkoppling får jag inte bli en s.k. "uploader" och seeda de 3 filmerna jag hade sen innan. Även om jag hade haft 100mbuppkoppling hade jag ändå inte fått lägga ut de filmerna eftersom de släpptes för mer än 5 dagar sen, ännu en idiotisk regel IMO, 1 års gräns hade varit bättre.

Och mitt konto tas bort om ett par dagar.

En till sak, jag förstår inte varför de skriver;

1 Att du har en dålig uppkoppling är ingen ursäkt för en dålig ratio. Skyll på detta och du kommer bli hatad i forumen, din adress uppsökt och dina rutor krossade. Seriöst.

Jo, det är en ursäkt, eftersom det går långsammare att tanka en film som man sen ska seeda hinner andra före, och att man inte kan bli uploader då heller.

Och vadå adress uppsökt och rutor krossade, är det ett hot eller? Shit...

Så tycker jag! Tack för mig. Kommentera gärna, men KONSTRUKTIVT och inte bara "om du tycker swebits suger gå tillbaka till piratebay". Om du ändå skriver någonting liknande eller exakt så är du en total idiot och förtjänar en varning.
Föregående tråd
Nästa tråd

222 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 222 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..