1
VetarN!!!
Postat av Vindruvan den 5 Juli 2006, 20:06
28 kommentarer · 2 216 träffar
[Detta är sant, ni andra kan tro vad ni vill!]
Min Farfar´s jobbar kompis råkade en gång ut för detta:
(Jag tror inte att min farfar´s kompis vill att hans riktiga namn ska vara med så, vi kallar honom Bertil.)
Det var så här att Bertil fyllde 40 år, då bestämde han sig för att plastikoperera sig.
Så, 40 000 kr fattigare, men med ett utseende som en 27-35 åring. Gick han med ett leende ut på stan.
Bertil var ju så stolt över sig själv, så han gick och frågade folk han mötte i affären och på andra ställen, hur gammal de trodde han var.
Först gick han in på Pressbyrån och frågade kassörskan hur gammal hon trodde han var.
29, sa hon.
Nej, jag är 40, sa Bertil med ett leende.
Sedan gick han in på McDonalds och frågade kassören där samma fråga.
Han sa 34.
Nej minsann, jag är 40, sa Bertil
Sen när han var på väg till busshållplatsen, stod det en gammal dam där och väntade, han frågade igen samma sak.
Damen sa:
Jag är gammal och ser dåligt, men när jag var yngre brukade jag kunna avgöra åldern genom att stopppa ner handen nedanför byxorna och känna efter.
Bertil täntke efter, och eftersom att det inte fanns någon i närheten lät han, henne känna efter.
Så efter en stund när hon klämt färdigt, sa hon: Du är 40 år gammal.
Bertil blev häpen och frågade hur hon kunde veta det.
Då sa damen: Jag stod bakom dig i kön på McDonalds...
Snopet minsann, men endå lite kul ;)
Min Farfar´s jobbar kompis råkade en gång ut för detta:
(Jag tror inte att min farfar´s kompis vill att hans riktiga namn ska vara med så, vi kallar honom Bertil.)
Det var så här att Bertil fyllde 40 år, då bestämde han sig för att plastikoperera sig.
Så, 40 000 kr fattigare, men med ett utseende som en 27-35 åring. Gick han med ett leende ut på stan.
Bertil var ju så stolt över sig själv, så han gick och frågade folk han mötte i affären och på andra ställen, hur gammal de trodde han var.
Först gick han in på Pressbyrån och frågade kassörskan hur gammal hon trodde han var.
29, sa hon.
Nej, jag är 40, sa Bertil med ett leende.
Sedan gick han in på McDonalds och frågade kassören där samma fråga.
Han sa 34.
Nej minsann, jag är 40, sa Bertil
Sen när han var på väg till busshållplatsen, stod det en gammal dam där och väntade, han frågade igen samma sak.
Damen sa:
Jag är gammal och ser dåligt, men när jag var yngre brukade jag kunna avgöra åldern genom att stopppa ner handen nedanför byxorna och känna efter.
Bertil täntke efter, och eftersom att det inte fanns någon i närheten lät han, henne känna efter.
Så efter en stund när hon klämt färdigt, sa hon: Du är 40 år gammal.
Bertil blev häpen och frågade hur hon kunde veta det.
Då sa damen: Jag stod bakom dig i kön på McDonalds...
Snopet minsann, men endå lite kul ;)