Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Basshunter -

Postat av PippiLångstrump den 1 Juli 2006, 19:11
64 kommentarer · 156 träffar
Detta är tagit från Aftonbladet.se

Grattis Jonas Altberg, alias Basshunter, som i går fick en platinaskiva för sin singel "Boten Anna".
- Tack!
Om någon för ett halvår sedan sagt att du skulle få en platinaskiva - vad hade du svarat då?
- Att Rödluvan är indier. Jag hade ju väntat mig en sommar med ingenting. Gå till Arbetsförmedlingen och söka till någon folkhögskola till hösten. Men det blev lite ändrade planer...

Mystisk text
Varför har "Boten Anna" blivit en sådan succé?
- Den är relativt unik. Och så säger folk att den har en hook och melodi som sätter sig i huvudet. Sedan är det nog rätt bra att man inte direkt kopplar vad texten handlar om. Det gjorde jag inte själv när jag skrev den.
Ja, vad handlar låttexten om egentligen?
-"Bot" är förkortning för robot. Den jag sjunger om är ett vaktprogram i en chatkanal. Boten filtrerar bort användare som missköter sig.

Ny hit på gång
Hur ska du fira?
- Genom att göra en ny hit. Och platinaskivan ska hänga ovanför dataskärmen i min hemmastudio.
Till sist; vad önskar du dig mest av allt just nu?
- Att min framgång ska ge uppmärksamhet åt andra duktiga musiker som sitter hemma och knåpar. Och att andra personer med funktionshinder blir uppmuntrade (Jonas Altberg lider av sjukdomen Tourettes syndrom, reds anm).

Fakta:
Namn: Jonas Altberg. Ålder: 21 år. Bor: Hos föräldrarna i Halmstad. Familj: Mamma och pappa och lillebrorsan Joakim, 18. Yrke: ”Musiker och pajas”.

–––-

Bott är väll förkortning på bott?
Föregående tråd
Nästa tråd

64 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 64 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..