Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

HV71 - SM GULD -04

Postat av VanDahl den 12 April 2004, 11:11
54 kommentarer · 80 träffar
Guldet ska hem? Var det nån Värmlänning som myntade det uttrycket? Med alla kort på bordet så fanns det inget annat än rättvisa än att guldet hamnade i Jönköping i år! Jag försöker se objektivt på hela slutspelet...men detta är mycket svårt! Jag var på plats i en stor sportsbar i Jönköping kallad ARENA! Där var stämmningen på topp hela dagen och alla gick redan innan match omkring med ett leende på läpparna. Alla kände nog innerst inne, säsongen 03/04 är HV71s år!
Inte nog med att HV i stor stil vann grundserien och aldrig sviktade under hela säsongen (såsom FBK).. så INGEN kan komma och säga till oss HV fans att vi inte förtjänade guldet! Efter matchen så kokade hela stan. Tokiga människor sprang omkring på Jönköpings gator och alla var så lyckliga som folk kan bli. Bilar åkte runt med varningsljuset på och tutade frenetiskt hela natten och sjöng SM GUULD SM GUULD SM GUUUUUULD!! Helt kaotiskt underbart är nog rätt att beskriva det hela! Tack för en underbar säsong! HVs stora banderoll stämde nog fint även igår när guldet bärgades "Vi har gud på vår sida, era jävlar"

Sist men inte minst vill jag att Karlstad publiken ska ha en STOR elogé och för att dom betedde sig som riktiga fans ska göra! Man ska följa sitt lag i med och motgång och det gjorde FBK fansen verkligen. Men det bästa var att efter matchen när båda lagens supportrar stod o sjöng så stämde Värmlänningarna med i sången med "Grattis Jönköping!" Det tycker jag visar på stor styrka så stort tack även till er FBK supportrar!

Onödiga kommentarer undanbedes starkt denna gång!
Föregående tråd
Nästa tråd

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 54 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..