Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Det skedde ett under!

Postat av prexxen den 19 Juni 2006, 15:29
84 kommentarer · 86 träffar
Tjenare.

Ibland har man historier som man vill att fler ska få ta del av och kanske få folk att börja disskutera. Jag har en sådan upplevelse som en nära kristen person till mig berättade om.

Han sa att det var för omkring 15 år sen enligt honom. Han var då fritidspedagog i kyrkan i Ängelholm i Skåne och levde ett fullt normalt liv. Han kände en kille som hette Peter, han gick i första ring och var knarkmissbrukare, fullt normal kille bortsett från missbruket. Peter hade stora problem med sin rygg, därför att han led av olika längd på sina ben, det högra benet var 4 centimeter längre. Jovisst, en dag kom Rickard (fritidspedagogen) in i hans lägenhet som var belägen i centrala Ängelholm. Han mötte då Peter liggandes på sin säng, helt matt pga sina ryggsmärtor, han kunde knappt röra sig själv. Rickard var då helt omedveten om hans ryggskada. Peter förklarade för honom att han hade problem med sin rygg för sina bens ojämdhet. Rickard inspekterade hans längd på benen genom att sätta Peter på en stol och så då att han hans ben var ojämna i längden.

Då sa Rickard, låt os be för dig. Peter tyckte att det lät konstigt, men det var värt ett försök. Han bad väldigt enkelt till Gud, och sa något i stil med "Kära Gud, låt Peters vänstra ben bli 4 centimeter längre" eller något i den stilen, efter 15 års tid vet man inte riktigt vad han hade sagt exakt.

Ingenting hände, så han bad igen, på exakt samma vis.

Precis efter bönen så kände Peter att han blev helt varm i underdelen av kroppen och helt makalöst konstigt, så blev hans vänstra ben fyra centimeter längre. Han kunde efter det gå fullt normalt. Och enligt Rickard måste nått under ha skett, eller något i den stilen.

Värt att nämnas är att detta inte är en historia berättad från mig, utan från Rickard. Jag ville bara föra den vidare för att skapa en för en gångs skull ganska vettig diskussion, och nej, jag är inte kristen. Dessutom tror jag verkligen inte att Rickard ljuger, han är väldigt seriös.

Jag vet inte vad jag ska tro, det låter jävligt konstigt. Tror ni på sånna här händelser? Har det hänt er på något sätt?

hade

edit: läs #62 om ni har några synpunkter.
Föregående tråd
Nästa tråd

84 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 84 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..