Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dåliga föräldrar

Postat av HalvFart den 16 Juni 2006, 20:41
84 kommentarer · 89 träffar
Jag läste tråden http://www.fragbite.com/?threa dID=259275
och jag tänkte berätta lite om vad jag själv tycker.

En helt vanlig syn på en onsdag klockan 17:00, jag är påväg till gymmet och måste då gå förbi McDonald's. Varje gång jag går förbi så blir jag irriterad och sorgsen då jag ser ett flertal familjer som sitter med med sina barn och vräker i sig hamburgare, cola, pommes och glass. Barnen är allt ifrån 5-14år. Jag går förbi ungefär samma tid 4-5ggr i veckan och jag ser familjer som jag såg dagen innan på McDonalds, fortfarande sitter dom och slänger i sig skräpmat. Dom sitter där flera dagar i veckan och rentav sagt "göder" sina barn.

Samma sak när man går förbi fotbolls och hockeyhallen, 70% av alla som jag ser springer runt på planen eller byter om/värmer upp till hockeyn är lönnfeta eller tjocka. Dom är inte äldre än 13 år och redan har dom byggt upp en grund för att lida av fetma vid högre ålder.
Allt detta är föräldrarnas fel. Lathet? kanske tar dom barnen till McDonalds eller en pizzeria för att dom inte orkar göra mat efter en dag på jobbet?
Eller är det så att kunskapen om matlagning har försvunnit?

För inte är det barnets fel att denne vid 10års ålder är tjock.
När jag var i deras ålder spelade jag fotboll och hockey. Sedan lekte jag med mina kompisar i skogen och sprang runt i timmar.
Vad gör barnen nu? dom sitter vid datorn fastän det är jättefint väder ute. Det är också föräldrarnas fel. Dålig uppfostran, dom har misslyckats med att lära barnen att man ska ha frisk luft och motion.
Om man senare i livet, efter 14-16års ålder börjar sitta vid datorn och slänger bort sitt liv då får man skylla sig själv.

Men varför är det såhär? varfär finns det bara ett fåtal föräldrar som tyckes kunna uppfostra sina barn rätt?
Gå förbi en lågstadieskola i din stad och försök uppskatta hur många procent av barnen som är överviktiga.

Ska man ge föräldrar kurser eller hur ska detta lösas? man tycker ju att sunt förnuft borde räcka men tydligen så finns inte ens det kvar.
Föregående tråd
Nästa tråd

84 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 84 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..