Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rektorn är rasist!

Postat av Litsor_Skilsor den 20 Maj 2006, 11:29
185 kommentarer · 268 träffar
Nu är det dags att anmäla sig om man vill spela musik på skolavslutningen och så får man spela upp sin låt för en samling personer på skolan som bestämmer om man får spela på skolavslutningen. Frågade innan, för typ 3 veckor sen, om det var nått man inte fick sjunga om i texterna och de sa att så länge man höll sig till sveriges lag och inte sjöng om tex barnporr och rasism så var det helt ok.

Glada över det så startade vi med att repa en av våra egna låtar som heter "Hat gör dig stark - Hata hata". Sen spelade vi upp den inför rektorn och alla och de sa att vi inte fick spela på skolavslutningen...såhär går texten : (edit om det är nån som undrar så är vår musikstil OI punk)

HATA HATA HATA!

Känner hatet komma, känner mig så stark

Är fylld av en känsla att försvara vår mark

Känner hatet i mina ådror, vi är de utvalda, vi är de mäktiga

Blodet ska flöda för packet de präcktiga

Hat gör dig stark och svinen svaga, därför ska du bara

HATA HATA HATA!

De är inget värda, sparka in deras ansikten

Ge dig på dem med den insikten

Ge ingen nåd, sparka på liggande

I hatets namn godtas inget tiggande

Hat gör dig stark, och packet svaga därför ska du bara

HATA HATA HATA HATA HATA HATA!!

När vi var klara med den så satt rektorn och glodde på oss bara , typ 15 ´sekunder innan han sa nått alls. När han började snacka sa han att vi inte får spela rasistiska låtar och att det inte kommer på fråga och bla bla bla. Jag ställde honom frågan var i vår låt som är rasistiskt och han svarade att det är hela låten som är rasistisk. Då kontrade jag med att denna låttext precis som tex många beatles låtar har en separat mening för varje människa som lyssnar på den, en Djurgårdare tycker säkert att det är AIKare man ska hata, en hip hopare tycker säkert att dte är polisen man ska hata, en rasist (som rektorn uyppenbarligen är) tycker att det är invandrare som vi sjunger om.

Jag sa jävla rasist till rektorn och gick ut ur rummet med raska steg. Hur kan man gfå vidare med det där? Är det förbjudet att tex stäölla sig med förstärkare och högtalare 10 meter utanför skolans område och spela dubbelt så högt som alla som spelar på avslutningen så att det bara är vi som hörs tex?

Vad tycker ni annars? (om ni undrar vad jag syftar på personligen i texten så är det gårdare och byare som i AIKare ska hata asso)

185 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 185 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..