1
Vilket Låter Rätt
Postat av Dildo den 1 April 2004, 12:32
32 kommentarer · 426 träffar
Tja alla jag och min flickvän har just diskuterat vad som låter rätt, ni får två alternativ:
1.Jag är starkare än du
2.Jag är starkare än dig
vilket tycker ni låter rätt? när ni pratar eller sjunger det!
seriösa svar tack! :D
3.Jo men jag tycker att det låter mycket bättre med 2.
men min flickvän säger att det är fel!
man ska inte använda "dig" att man ska använda "du"
men jag som är svensk! när jag talar till en så säger jag dig inte du
för att det låter så fel...men det tycker inte hon!!!
4.plus att hon säger att när jag använde "du" i en mening och då sa hon att jag använde det fel! men i vissa meningar så funkar det inte att använda "du" men det var också fel! alltså!! att man kan inte använda "dig" i varje mening man säger!! och då är man tvungen att använda "du" eller?? vad säger ni!!
5.Grabbar grabbar nu är det så här att vi tjatta inte om hela meningen på 1. "Jag är bättre än vad du är" för att hon sjunger inte hela meningen! hon sjunger " jag är stakare än du" men om man ska få det som du vill ha det #19 varför sjunger inte hon det då? "Jag är bättre än vad du är" för att det låter mycket dåligt.. man sjunger 1. eller?
6.
Jag vet att 2. är korrekt svenska men om ni läser så har inte jag frågat om vad som är korrekt svenska, jag fråga vad som låter bäst när du sjunger det eller pratar med någon!
#18 jag vet, vill du köpa det! biligt som fan!
#14 Mycket Skönt svar, det där svaret äger! världsklass på den :D Nice
[ Sorry som fan, om det är några stav fel ]
irc: #nlc
hp: www.nolifecrew.tk
1.Jag är starkare än du
2.Jag är starkare än dig
vilket tycker ni låter rätt? när ni pratar eller sjunger det!
seriösa svar tack! :D
3.Jo men jag tycker att det låter mycket bättre med 2.
men min flickvän säger att det är fel!
man ska inte använda "dig" att man ska använda "du"
men jag som är svensk! när jag talar till en så säger jag dig inte du
för att det låter så fel...men det tycker inte hon!!!
4.plus att hon säger att när jag använde "du" i en mening och då sa hon att jag använde det fel! men i vissa meningar så funkar det inte att använda "du" men det var också fel! alltså!! att man kan inte använda "dig" i varje mening man säger!! och då är man tvungen att använda "du" eller?? vad säger ni!!
5.Grabbar grabbar nu är det så här att vi tjatta inte om hela meningen på 1. "Jag är bättre än vad du är" för att hon sjunger inte hela meningen! hon sjunger " jag är stakare än du" men om man ska få det som du vill ha det #19 varför sjunger inte hon det då? "Jag är bättre än vad du är" för att det låter mycket dåligt.. man sjunger 1. eller?
6.
Jag vet att 2. är korrekt svenska men om ni läser så har inte jag frågat om vad som är korrekt svenska, jag fråga vad som låter bäst när du sjunger det eller pratar med någon!
#18 jag vet, vill du köpa det! biligt som fan!
#14 Mycket Skönt svar, det där svaret äger! världsklass på den :D Nice
[ Sorry som fan, om det är några stav fel ]
irc: #nlc
hp: www.nolifecrew.tk