Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Idioter??

Postat av malla den 9 Maj 2006, 20:53
27 kommentarer · 145 träffar
För 2 veckor så bröt jag min handled i Norge när vi var på skidsemester. Hade världens otur i snowboard parken när jag åkte snowboard. Vi kom hem på lördagen och hade fått åder av den norske läkaren att vi skulle söka upp sjukhus så det skulle röntga handleden så allt sitter rätt. Så klart fick vi sitta där i 2 timmar ungefär för att komma in och röntga mig. Men som tur var så satt det satt perfekt? sa läkarna. Givetvis så ville det att jag skulle komma tillbacka 4 dagar efter ungefär.

Så vi kom tillbacka och röntga mig igen, även då sa det att allt satt perfekt. Men det ville endå att jag skulle komma tillbacka och röntga mig en gång till och även då så satt allt perfekt. Allt var bra hade inte alls ont i handleden längre allting va Chill på stek. Men svullnaden släpper ju så klart så mitt gips blev för stort, jag åkte upp till sjukhuset för att gipsas om och efter det ville det röntga igen.

Efter en 5 timmars väntan så kom 2 läkare fram till mig och sa att det inte såg bra ut och att det behövdes opereras? Så jag skrevs in och fick dropp och massa skit, så ligger jag där på sjukhuset och väntar på operation, för de hade sagt att jag skulle opereras kl 19.00. Men klockan 19.00 kommer en läkare och säger att jag inte ska opereras för det inte finns platts den dagen, och då tycker man det är lite konstigt att det inte har sagt till en innan för jag hade varit på sjukhuset från kockan 9.30 till 19.00.

men iallafall de sa att jag skulle ringa dem klockan 8.00 dagen där på för att få ny tid om operation. Så ringde jag och fick ny tid klockan 9.00. när jag kommer det så får jag klä på mig massa konstiga kläder och så inför operationen. Men efter kanske 1 timme så kommer en doktor fram till mig och säger ungefär. ”Vi skulle vilja klippa upp ditt gips och kolla så att din handled inte har växt fast snett. För om den har växt fasst så kan vi förstöra massa nerver, istället för att göra det bättre kan det bli sämre”

. Och så klämde han på min handled och jag kände inget. Det hade alltså växt fasst. Så doktorn säger att vi inte ska operera det, så det var bara att ta av sig alla kläderna ta å sig sina vanliga och ner och bli ny gipsad. Läkarna förstår inte hur min handled kan har flyttat sig. I-princip så ska det vara omöjligt för den att ha flyttat sig. För att mitt skellett hade växt fast igen på den senaste röngen och jag har inte ramlat eller brutit den igen.

Det hade alltså kollat fel på röntgen bilderna och inte sett att min handled har glidit åt sidan? Nu kommer jag ha en sné handled i hela livet ut tack vare en fel bedömning?

Tycker ni att läkarna har gjort något fel?

Diskutera gärna

ALLTSÅ SRY OM JAG INT SKRIVER SÅ BRA! HAR LITE SMÅTT DYSLEKSI OM JAG FÅR SKYLLA PÅ DET!!!!!!!!!!

PS: jag skriver itne så bra men hoppas ni fattar

Med vänlig hälsning/// en sne handled
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar