Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Definitionen av ordet noob.

Postat av Paine den 29 April 2006, 09:40
15 kommentarer · 785 träffar
Hejsan!

Jag tänkte ta det här en gång för alla för de som inte förstår vad ordet "n00b, noob" kommer ifrån och betyder. Det här är en sann källa och ni kan gå och berätta det till vem som helst som ännu inte har förstått det än :)

Definitionen av ordet n00b kommer från engelskans "newbie" som översätts till "nybörjare" på svenska. Man varför "n00b" och inte "kr3h" eller "ihet" eller nått liknande ?

Allt började runt 1999.

Ni som minns det populära spelet "Ultimate Mortal Kombat 3" eller "Mortal Kombat - Trilogy" har säkert träffat på en karaktär som heter "NOOB SAIBOT"

Denna karaktär sägs vara väldigt lam och feg att spela med. Med andra ord "Man behöver inte mycket skill för spela med denne karaktär"

"NOOB SAIBOTS" riktiga namn blir baklänges "TOBIAS BOON", men eftersom många inte förstod det så började de kalla varandra NOOB. Detta lilla ord överfördes från spel till ett annat spel. Vi såg det i Starcraft, WC2 och Quakespelen som senare överfördes till andra stora spel.

Idag vet jag sällan ifall det finns någon individ som inte vet vad ordet "noob" betyder.

Anyway. Ordet ansågs i engelskan vara en synonym förhållande till "newbie" och därav började man slangvis kalla folk för n00bs.

Idag anser man att en "n00b" är en person som är nybörjare i något spel. Någon som suger kraftigt och som oftast resulterar att denne person blir fett ägd. Men vadåra ?

Alla har varit n00bs.

- Tack för mig !
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..