Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svensk?

Postat av zenith den 29 April 2006, 02:15
135 kommentarer · 134 träffar
Har sett så många diskusioner om invandrare hit och dit, så skulle bara vilja få mitt sagt.

Är inte alla människor samma slags människor? Tror du verkligen att mörkhyade personer är så jävla annorlunda? Till utseendet, ja, men inte insidan. Som sagt, lagar ska gälla alla. Människa är en människa, även om denne kommer från nord, syd, öst eller väst, det ska inte vara något tvivel om den saken. Jag förstår verkligen inte varför folk inte inser det. Alla länder borde vara öppna. Det är mycket som är fel i denna värld, otroligt mycket som återstår innan vi ens kan se oss själva nöjda med den världs bild vi faktiskt bygger. Den världsbilden blir INTE bättre av alla ungdomar som har fått en, enligt mig, helt fel syn på människor, och blivit smått rasistiska.

Till trådstartaren: "Svenskarna"? Du är medveten om att 80% av Sveriges befolkning är invadrare? Om inte mer. Då pratar jag inte bara om den invandringen som ägt rum nyligen, utan valonerna, och andra folkslag, som kom till Sverige för ett bra tag sen. Jag skulle verkligen inte bli förvånad om alla, kanske utom någon, är invandrare i 4 till 5 ledet i sin familj. Vad gör dig mer svensk än dom som invandrar nu? Dom blir svenska medborgare dom också. Det är en sak för dom som inte orkar/kan/har viljan till att te.x lära sig det svenska språket. Dom har nog hamnat otroligt fel i denna tillvaro.

Och till alla dessa personer som helt vilt påpekar att det är så och så många procent av Sveriges alla brått som utförs av invandrare. Om jag säger såhär. Ja, det är många invandrare som gör brått. Varför? Dom hamnar i slumområderna. Dom har en dålig syn på arbete, slappar med mera. MEN, och detta är jag helt säker på, iochmed att jag har släkt i dom här områderna, det gäller inte bara för invandrare. Dom flesta ungdomar som växer upp i dom så kallade ghetton, får denna syn på saker och ting. Och vad ska vi göra med alla dessa sjuka svenskar som gör brått? Skicka ut dom också? Läs lite längre upp, där jag pratar om valoner. Hur länge ska en person på i landet för att han ska ses som "svensk" i folks ögon? När, jag vet inte hur många procent av dom du ser ute på gatan, har svart/mörkt brunt hår, och såleder har en valon i släkten. Och snälla ni. Folk som säger till exempel att man rent av slänga ut alla invandrare ur Sverige. Hur tror ni då Sverige skulle klara sig? Det skulle vi nog inte. Inte en jävla chans.

Sveriges stora jävla problem just nu, är att folk är rädda för invandrare. Dom vågar, eller iaf vill inte, anställa dom. Det kommer brutalt många välutbildade invandrare till Sverige, men vad för jobb får dom? Istället för att bli läkare blir han städare. Eller så åker han helt enkelt vidare till England där han får jobb direkt, medans Sverige står här med sin arbetslöshet.

Vill gärna få synpunkter på detta ämne.
Föregående tråd
Nästa tråd

135 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar