Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

AIK får stryk av högstadie elever?

Postat av sfinxen_ den 28 April 2006, 20:22
143 kommentarer · 577 träffar
Snacket går efter bråket med AIK-supportrarna. Corren fick ett mejl från två Skäggetorpsungdomar som vill ge sin bild av vad som hände.
Det var i måndags som en buss med AIK-supportrar stannade i Skäggetorp för att köpa sprit och godis. De var på väg till en match i Helsingborg. Bråk utbröt med elever från Skäggetorpsskolan, något som Corren skrev om både i tisdags och onsdags.

Erik är 16 år och går i nian på Skäggetorpsskolan. Han tycker inte att rapporterna från bråket har varit riktigt rätt, därför skrev han och en kompis till Correns redaktion. Vi ringde upp Erik som inte själv var med i bråket.

– Jag kollade på, jag ville inte lägga mig i, men jag såg ju allting, säger han.

– Det jag märkte var att de där killarna, Firman Boys som de kallas, stod och sjöng rasistiska sånger. Några utländska kompisar till mig stod ovanför cenrum på bron och bad dem att knipa käft. Så började de tjafsa och det var nån som frågade "vill ni ha bråk" och då sa mina kompisar "kom till Skäggetorpsskolan så gör vi upp". Det var så det hela började, det var ingen stenkastning som alla tror.

Vi har pratat med en representant för fansen som säger att de absolut inte fick några skador.

– Ja, men det tror inte jag de vill säga, jag tror de skäms rätt skapligt efter att de gått på några högsdtadieelever och fått stryk. Jag läste också att de sa att det inte hände nånting. Det gjorde det. Det var riktigt bråk, det flög kundvagnar och jag höll på att få en tegelsten på mig.

– Först fick de ner en av mina kompisar och var flera stycken på honom, då kom mina andra kompisar och drog bort dem och gav dem stryk.

– Det var inga Skäggetorpsungdomar som blev allvarligt skadade, de var bara på sjukhuset för att dokumentera.
Föregående tråd
Nästa tråd

143 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 143 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..