Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Blåsningen. V-ås = Finland

Postat av First Person den 27 April 2006, 12:06
49 kommentarer · 40 träffar
Skapar aldrig trådar här men måste bara få dela med mig utav detta. Det är troligtvis mer roligt om man känner personerna i fråga dock.

Jag jobbar för DHL (fraktfirma) på Gardermoen, Oslos flygplats.

Hos oss har vi en kille som urprungligen är från Afrika men som bott i Norge i 8 år nu.

Hans jobb är att sortera brev och andra små försändelser så de hamnar på rätt plats i världen. Killen har koll på precis allt.

I måndags dock, så sa en kompis att Västerås ligger i Finland till denna killen. Han tvivlade ju starkt självklart! Jag hörde detta utan att han visste det, så han kom senare och frågade mig och jag svarade självklart; "Finland.."

Nu började killen bli fundersam och dagen därpå frågade han en kille som inte var där dagen innan, som tur är hade jag redan pratat med honom, så han svarade även han Finland.

Han vet inte riktigt vad han ska tro längre då han alltid sorterat in Västerås med Sverigematrial.

Igår tog vi skämtet lite längre och gjorde en egen sökmotor. På så vis kommer vi idag på jobbet att fråga om han kollat upp vart det ligger, vilket han inte har, då går vi in på adressen till vår sökmotor och därför kommer han hitta infon vi skrivit.

http://hie.se/search

Vad du än söker på resulterar i de resultat vi skrivit, detta kommer ju självklart inte han veta om.

Nu när jag skrivit detta så inser jag att det inte alls låter kul för allmänheten utan man måste som sagt vara där. Men när jag ändå skrivit kan jag väl lika gärna posta!

Tillägg:

Västerås flöt över till Finland, det är våran teori! Finns karta på sökmotorn ;)

***** UPPDATERING ******

Haha! Ær nu på jobbet som ni kanske ser på mina bokstæver. Har visat sidan før killen och han svalde det! Han tror på fullaste allvar att Væsterås ligger i Finland nu! Trodde aldrig detta skulle gå vægen men det gjorde. Nu ska han ta ett snack med en annan kille imorgon som sa till han att Væsterås låg i Sverige, før han tror att den killen var den som i sjælva verket drev med han ^^

Detta var hysteriskt kul, hela arbetsplatsen tycker det ær riktigt roligt. Så nu børjar det bli dags att berætta sanningen før honom :)
Föregående tråd
Nästa tråd

49 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 49 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..