1
Språkundersökning!
Postat av prostyle den 26 April 2006, 20:40
13 kommentarer · 355 träffar
Hejsan! Välkommen till min fina språkundersökning!
Det är så här att jag går sista året på gymnasiet blablabla svenska C blablabla projektarbete...
Jag vet, det låter skit tråkigt.. Men häng med lite nu bara, lägg en kommentar och surfa till nästa tråd.
Vi undersöker i alla fall språket som används på internet och hur det varierar från olika communitys och tidningar. Jag valde att kolla FB för att jag vet på vilket sätt språket misshandlas här och jag känner mig bara tvungen att fråga om ni själva vet om vilka grova fel ni gör varje dag( ni som gör fel).
-Varför är det så mycket slarv just på internet?
-Stavar ni lika illa i skolan/på jobbet?
-Tror ni att språket varierar från community -> community?
Tack på förhand!
Det är så här att jag går sista året på gymnasiet blablabla svenska C blablabla projektarbete...
Jag vet, det låter skit tråkigt.. Men häng med lite nu bara, lägg en kommentar och surfa till nästa tråd.
Vi undersöker i alla fall språket som används på internet och hur det varierar från olika communitys och tidningar. Jag valde att kolla FB för att jag vet på vilket sätt språket misshandlas här och jag känner mig bara tvungen att fråga om ni själva vet om vilka grova fel ni gör varje dag( ni som gör fel).
-Varför är det så mycket slarv just på internet?
-Stavar ni lika illa i skolan/på jobbet?
-Tror ni att språket varierar från community -> community?
Tack på förhand!
Misshandlar du språket?
52 personer har röstat