Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför snusar du?

Postat av fadersomson den 16 April 2006, 17:53
493 kommentarer · 289 träffar
Vad är possitivt med att snusa?

Det bränner hål i plånboken ganska bokstaverat!

Dina polare tycker du är "tuff" , så vem bryr sig?

Det är ju knappast trevligt för andedräkten att snusa?

Tänk så här.

Du vaknar , ajj din snus är slut.

Du är grymt hungrig , du har 50 spänn hemma.

Inget på kontot , du är helt pank. Löning kommer imorgon.

Om du inte snusar kan du gå till Mcdonalds och köpa en Big Mac Co.

Om du snusar måste du gå till en liten kiosk och köpa en dosa snus för 20 kr, sen får du gå till ica och köpa 5 korvar och en cola.

Kan någon ge mig ett svar som jag kan tugga i? VARFÖR SKA MAN VARA VIDRIG OCH SNUSA?

Det är vidrigt , man förstör sina byxor med tanke på att det blir utnött ibak efter en stund.

Om du tar fram en miniräknare och tar 20 Kronor 364 Dagar = 7280 Kr på ett år , sen delar du det med 3 = 2426 Kronor per år. På två år blir det 5 Tusen spänn. vem skulle inte villja ha dom dära 2500:- i handen när sommaren börjar sen? Kanske bjuda ut en brud så vips för att man inte snusar tycker den personen att man har bra med pengar och är allmänt snäll och gullig och man snusar och röker inte.

Samma sak gäller rökning , du tänder eld på en avlång sak sätter den mellan läpparna och suger och får in massa kära och skit. Plus att det är dyrare.

Sen ni som undrar om mamma eller nån annan har sagt detta till mig så kan ni ta er i röven med tummen och gnugga riktigt hårt och tänka på 2500:-

Okej det står på snusdosorna att snus kan orsaka cancer men ingen har fått cancer av snus. Det kan jag hålla med om snusare att det är skit , men varför ens snusa när man vet att ingen har dött av det men att man kan dö endå?

En sista sak.

Vet ni varför det är 18Årsgräns på Tobaks varor?

Dom vet att folk som är under 18 vet inte om dom vill snusa hela sitt liv , folk börjar tidigare och det är en baksmäll för samhället.

Om alla som snusade nu bara snusade som vanligt och framtidens ungdomar , dvs våra barn i framtiden.

Så om det blir svårare för ungdomar att få tag i tobaksvaror innan dom blir 18 år då när dom fyller 18 år så är dom mer mogna och kan skilja på rätt och fel lättare.

För jag ser mig själv mer mogen än fler personen i trafiken tillexempel.

Mina kompisar har trimmade mopeder , bara för det så ska dom köra förfort hela tiden , vad drar dom nytta av det.

Jag har också en trimmad moppe och den var det när jag köpte den så jag vill självklart inte betala pengar för att få den otrimmad.

Men därför kör jag lugnt med den , enda gångerna jag gasar på är när jag kör runt med kompisar och dom kör iväg så att jag måste dra ikapp dom.

Denna tråden är gjord för att majoriteten av dom som snusar på detta forumär under 18 år och kan inte ta ansvar för vad som är rätt och vad som är fel.

*edit*

Denna tråd lever ju kvar somsagt och det jag ville få ut med detta var att det är inte nödvänligt att börja med något man inte behöver.

Dom som känar på att ungdomar börjar med tobaksvaror är ju dem som säljer tobaksvarorna.

Eftersom att man blir beroende av det och då har dom en fast kund.

493 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 493 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..