1
Snygga rim...?
Postat av brandtDAFJANT den 13 April 2006, 07:04
9 kommentarer · 325 träffar
Satt och degade framför datorn (alldeles för länge) och kom fram till att börja skriva på lite uberseriös hiphop.
(varning för särskrivning, har suttit på lan alldeles för länge och inte sovit på x antal dygn)
När jag väl skulle skriva ner mina klockrena dissar och rhymes kom jag på att man i så kallad hiphop-musik tyvärr helst ska rimma.
Min före detta kreativa hjärna slog genast av för den tyckte inte om att rimma.
0; 0; 0;
Har bearbetat min antirim-spärr nu och funderar på vilket som egentligen är det snyggaste rimmet?
Vilka två ord är som gjorda för att ligga i samma mening och passar ihop helt perfekt?
Vilka två ord bildar tillsammans enligt dig en perfekt "ordkombo"?
Själv tycker jag burre / murre!
Ordens betydelse känner jag visserligen inte till men varje gång jag säger de två orden efter varandra blir jag så otroligt lycklig och glad.
Behöver snygga rim för att kunna fortsätta med min hiphop-karriär!
(varning för särskrivning, har suttit på lan alldeles för länge och inte sovit på x antal dygn)
När jag väl skulle skriva ner mina klockrena dissar och rhymes kom jag på att man i så kallad hiphop-musik tyvärr helst ska rimma.
Min före detta kreativa hjärna slog genast av för den tyckte inte om att rimma.
0; 0; 0;
Har bearbetat min antirim-spärr nu och funderar på vilket som egentligen är det snyggaste rimmet?
Vilka två ord är som gjorda för att ligga i samma mening och passar ihop helt perfekt?
Vilka två ord bildar tillsammans enligt dig en perfekt "ordkombo"?
Själv tycker jag burre / murre!
Ordens betydelse känner jag visserligen inte till men varje gång jag säger de två orden efter varandra blir jag så otroligt lycklig och glad.
Behöver snygga rim för att kunna fortsätta med min hiphop-karriär!