1
Ip ändrad!
Postat av F13r0 den 8 April 2006, 21:39
9 kommentarer · 180 träffar
Hej!
Vänder mig hit till fragbite med hopp om att få hjälp med mitt datorproblem.
Det började för typ 5-6 veckor sen när jag var på ett lan. Då slutade allt på datorn att fungera och jag kunde knappt göra något för att det var segt. Jag körde en systemåterställning och slutade vara segt, men jag kom inte in på internet. Då gick jag in i cmd och skrev ip config och fick upp någon helt annan ip än den jag brukar ha. Så jag formaterade. Sen funkade det igen.
Men sen två veckor efter det så får jag samma problem igen. Första tecknet var att internet la ner, men då tänkte jag att det var säkert routern som blev överhettad så jag stängde av den en stund. Efter ungefär en timme så testade jag och komma ut på internet igen och då gick det inte. Kollade ipn och det var samma som jag hade när jag fick det problemet på lanet. Så det blev formatering igen.
Veckan efter det hände det igen. Formatering igen.
Och nu denna vecka i torsdags så hände det igen. Formatering.
Och nu för tre timmar sen. Formatering.
Tro inte att mina problem försvinner utan jag får ännu ett. Cd keyn till windows har använts för många ggr så nu kan jag inte aktivera mitt windows exemplar.
Så någon som kanske vet vad det beror på. Kan det vara en hacker eller typ något virus som förstör för mig?
Fast jag har kört Norton 2006, avg och f secure inget hittar nåt.
Får se om jag klarar mig utan en formatering innan första svaret :P..
Hoppas ni förstår att det här är jävligt jobbigt!
sry för stavfel. Skriver så fort jag kan så inte internet dampar igen :D.
Vänder mig hit till fragbite med hopp om att få hjälp med mitt datorproblem.
Det började för typ 5-6 veckor sen när jag var på ett lan. Då slutade allt på datorn att fungera och jag kunde knappt göra något för att det var segt. Jag körde en systemåterställning och slutade vara segt, men jag kom inte in på internet. Då gick jag in i cmd och skrev ip config och fick upp någon helt annan ip än den jag brukar ha. Så jag formaterade. Sen funkade det igen.
Men sen två veckor efter det så får jag samma problem igen. Första tecknet var att internet la ner, men då tänkte jag att det var säkert routern som blev överhettad så jag stängde av den en stund. Efter ungefär en timme så testade jag och komma ut på internet igen och då gick det inte. Kollade ipn och det var samma som jag hade när jag fick det problemet på lanet. Så det blev formatering igen.
Veckan efter det hände det igen. Formatering igen.
Och nu denna vecka i torsdags så hände det igen. Formatering.
Och nu för tre timmar sen. Formatering.
Tro inte att mina problem försvinner utan jag får ännu ett. Cd keyn till windows har använts för många ggr så nu kan jag inte aktivera mitt windows exemplar.
Så någon som kanske vet vad det beror på. Kan det vara en hacker eller typ något virus som förstör för mig?
Fast jag har kört Norton 2006, avg och f secure inget hittar nåt.
Får se om jag klarar mig utan en formatering innan första svaret :P..
Hoppas ni förstår att det här är jävligt jobbigt!
sry för stavfel. Skriver så fort jag kan så inte internet dampar igen :D.