Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

E-sporten i Sverige!

Postat av Muqito den 4 April 2006, 20:51
4 kommentarer · 56 träffar
Hejsan alla glada eller ledsna fragbitare!

Jag skulle vilja ta upp detta med att E-Sport ska räknas som en sport och lite till.

Jag tycker att det borde det, för varför ska tex rally räknas som en sport annars? Om man kör tex i en simulator som är identiskt lik verkligt så räknas det bara som ett spel.

Men vad är då en sport tycker ni?

Nu snackar vi om vad som ska räknas som en sport INTE idrott som andra kanske förknippar det med.

Schack räknas ju också som en sport!

Alltså måste en sport vara något som är "verkligt"

I Sverige måste man skatta för att sponsra tex ett cs lagg.

När man sponsrar någon/några som utövar en sport eller dylikt behöver man inte skatta.

Detta leder ju till att inte så många cs lag i Sverige har sponsorer.

I Tyskland däremot så räknas E-Sport som en sport och där är det flera lag som har sponsorer fast de kanske inte är jätte bra!

Sedan måste jag faktist klaga lite på tex Dreamhack!

Det är inte så många kända cs lag som vill åka dit, varför då?

Jo det är för att de har för lite i prispengar, så det lockar inte de stora lagen till evangemangen.

Men då säger säkert vissa av er "Ja men de måste ju betala internet och el osv" Men liksom de har ju massa sponsorer som tar hand om det.

En biljett kostar 650 kr och det x 6000=3900000 Om de istället hade haft mer i pris pengar hade det ju lockat fler stora lag och då hade ju säkert E-sporten i Sverige blivit större och kanske politikerna hade gjort så att E-sporten kommer att räknas som en sport.

Då kommer vi till det här att säkert fler lag får sponsorer och därigenom hade det blivit lite lättare att locka fler till tex cs i Sverige.

Men om det fortsätter som det gör nu som kommer vi säkert tappa tex cs mer och mer i Sverige.

Det jag vill komma fram till är att de stora lanen ska ha mer i prispengar samt att politikerna gör så att E-sporten kommer att räknas som en sport i Sverige.

Det skulle vara kul om man kunde göra en seriös namninsamling och sedan skicka den till alla politiska parti så att de tar tag i detta.

Ursäkta om det är några stav/gramatik fel!

Diskutera gärna om detta :) Tycker ni att det ska bli någon ändring i Sverige? vems fel är det osv.

Är det någon som håller med mig?

9 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..