1
Chokladbollar
Postat av Tyler-Durden den 20 Mars 2006, 17:58
39 kommentarer · 1 156 träffar
Hejsan,
Förra onsdagen så ville vår tjocka lilla svenska lärare ha någon som framför ett föredrag nästa onsdag. Detta föredraget ska vara runt 10 minuter långt och framföras muntligt.
Oväntat räckte ingen i klassen upp handen utan satt med sina egna tankar.
Till slut sa hon:
Daniel?
Borta som jag var den lektionen hade jag inte lyssnat ett skit och satt och tänkte på den läckra chokladbollen jag tänkte ta efter svenskan och före matten.
Ja - svarade jag lite halvt borta.
Läraren: Kan du ha ett föredrag nästa vecka?
Visst tänkte jag. Måste göra det förr eller senare.
Läraren: Vad ska du ha om?
Eftersom jag bara hade chokladbollar i skallen svarade jag snabbt:
Chokladbollar.
Så nu sitter jag i klistret. Om två dagar ska jag ha ett 10 minuters föredrag om chokladbollar, och usel som jag är, får jag ingen vettig fakta över huvudtaget.
Så nu undrar jag om någon av er varit i samma situation och har ett litet fint arbete färdigskrivet som jag kan få? Eller bara lite rolig fakta om chokladbollar man kan använda :)
Tack på förhand :)
Förra onsdagen så ville vår tjocka lilla svenska lärare ha någon som framför ett föredrag nästa onsdag. Detta föredraget ska vara runt 10 minuter långt och framföras muntligt.
Oväntat räckte ingen i klassen upp handen utan satt med sina egna tankar.
Till slut sa hon:
Daniel?
Borta som jag var den lektionen hade jag inte lyssnat ett skit och satt och tänkte på den läckra chokladbollen jag tänkte ta efter svenskan och före matten.
Ja - svarade jag lite halvt borta.
Läraren: Kan du ha ett föredrag nästa vecka?
Visst tänkte jag. Måste göra det förr eller senare.
Läraren: Vad ska du ha om?
Eftersom jag bara hade chokladbollar i skallen svarade jag snabbt:
Chokladbollar.
Så nu sitter jag i klistret. Om två dagar ska jag ha ett 10 minuters föredrag om chokladbollar, och usel som jag är, får jag ingen vettig fakta över huvudtaget.
Så nu undrar jag om någon av er varit i samma situation och har ett litet fint arbete färdigskrivet som jag kan få? Eller bara lite rolig fakta om chokladbollar man kan använda :)
Tack på förhand :)