1
sommar, skynda dig
Postat av bd den 16 Mars 2004, 13:51
38 kommentarer · 223 träffar
Sitter är och kollar ut genom fönstret och tänker, vad grått o trist det är ute, det ända man ser ute vid den här tiden på året är bara leriga vägar, grå himmel, nakna träd, deppra miner och bruna ljupa vattenpölar. Man kan inte gå 3 meter innan man måste gå in igen för att bara byta skor. Men sen så tänker jag på sommaren. Inte långt kvar nu, 3 månader? något sånt. Mmmm ska bli härligt när man ser första knopparna på träden blomma ut, himmelen viger ut sig för solens strålar, doften.. doften är något som jag käner igen att sommaren är på väg, det luktar värme, fiken börjar med uteplasterna igen, glada miner på folk, man kan bada ute, sätta sig i en park och umgås med sina kompisar, bara sitta där ute o njuta hela dagarna långa eftersom vid denna tiden av året är en tid för avkoppling, folk har semester, barn har sommarlov. Visst vissa har sommarjobb vilket är bra men som för mig som arbetare så är sommaren den bästa tiden på året. Men visst kan vinter också vara fin, särskillt när det är mycket snö, snön ligger på grenarna, solen lyser så det inte är kallt, sen ska det vara vindstilla. Då är det en perfekt vinter. Hösten är mycket ångest för att den korta sommaren (svensk sommar typ 2 månader?) är slut innan man har äns fattat att den har kommit, men ändå på hösten, alla färger. Det är nåt så otroligt vackert. Men sen då? Då börjar det nakna träd osv osv... Nää bästa tiden är sommaren när man sitter på en uteplats o dricker en kall bärs, senare ner till badet för att svalka av sig...... suck skynda dig sommaren, men stanna ett längre tag när du ändåså är här..