Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bryta mot upphovsrättslagen?

Postat av zodiax den 14 Mars 2004, 19:42
77 kommentarer · 203 träffar
Ok jag gjorde nyss en tråd som såg ut såhär:

––––––––––––––––

"Torrent (jah) bla bla . . .

Jo jag har en liten fråga! =D

När man laddar ner hela album och sånt brukar dom som fört över låtarna till datorn sätta dit sin "tag" typ "rns" eller "jah" eller liknande. Så jag undrar helt enkelt om dessa har någon hemsida där man kan hitta allt dom har eller nåt ? jag är intresserad av några som använder sig av tagen "-jah" i slutet på mp3 filnamnen, vet ni om dom har en hemsida? skriv den här isåfall. Skriv gärna url till en torrent sida eller liknande där man kan ladda hem reggae, tack på förhand!"

––––––––––––––––

Den blev borttagen och detta hade admins att säga om saken i min varning:

––––––––––––––––

"Regelbrott

§4 Uppmaning till brott, t.ex. att bryta mot upphovsrättslagen, är förbjudet.

§1 I forumet gäller Sveriges Rikes Lag.

Varningens styrka: 5

Om varningen fastställs utan att modifieras delas en ban på 45 h ut. Om du får fler varningar kommer bannens tid att ökas drastiskt."

–––––––––––––– ––

För det första, sa jag någonstans i tråden att jag SKA ladda ner musik ? jag sprider heller inte musik då jag frågade om adresser, då är det dom som skulle gett mig url som skulle spritt, och deras inlägg borde ha tagits bort, inte tråden.

Om vi tar ett exempel då da...

––––––––––––––––

Jag hittar en ny låt som ingen har, den ligger 1:a på topplistan i Sverige och folk vill ladda ner den, jag laddar upp den på min ftp, gör en tråd här på fragbite, skriver in url och folk kan tanka ner låten från mig, vad skulle resultatet av detta bli ? jo tråden skulle tas bort och jag skulle bli bannad i 48 timmar.

––––––––––––––––

Om jag istället gör en film med grymma frags och värsta effekterna och grejjer och sedan lägger in samma låt, laddar upp på min ftp, gör en tråd här på fragbite, då skulle det accepteras. Tråden skulle få vara kvar och någon skribent på fragbite skulle antagligen göra en nyhet om filmen för att det var så bra (där dom skulle länka till min ftp med filmen som innerhöll olaglig musik, då hjälper dom alltså till att sprida olaglig musik och är då delaktiga i mitt brott?)

––––––––––––––––

Är inte det lite dubbelmoral ? rätta mig om jag har fel, men jag har sett minst ett 50tal cs filmer som fragbite länkat till som innehöll musik som tillverkaren inte har rättigheter till att använda...

Jag har sett att aftonbladet.se skrivit om olika olgaliga program och sånt rätt ofta, men inte fan hjälper dom till att sprida dessa program genom att länka till sidor där man kan ladda hem programmen?

Jag skriver denna tråd så jag kan få svar av admins, så ingen behöver säga att jag e dum i huvudet eller liknande, endast dom som håller med mig får skriva i tråden! d^_^b
Föregående tråd
Nästa tråd

77 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 77 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..