Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ta bort Alkoholen

Postat av Nevs den 9 Mars 2004, 23:25
598 kommentarer · 132 träffar
Jo, jag har funderat en tid. Kanske min slutsats inte är den korrekta enligt andra individer som lever i samhället. Men enligt mig är den det.
Som rubriken lyder, jag tycker vi borde ta bort Alkholen. Låt den tyna bort i ängsligheten. Vad bidrar den till?, Vad medför den?
Måhända den medför viss glädje, likaså GROVA brott som blir väsentligt mycket mer aktuella när du är påverkad.
Misshandel, Våldtäkt, till och med rån.
Ni kanske känner igen er "Jag var ju full". Varför?
Antagligen tjänar massor av människor pengar på det här, samtidigt som alkoholisterna förlorar pengar. Importen ökar och försäljningen blir allt större.

Antagligen kommer människor inte alls hålla med mig i mitt påstående, men glädje kan man uppleva utan alkohol. Du kan våga göra saker utan alkohol.

Det värsta scenariot är att människor börjar knarka och tillverka eget. Men det skulle ändå bli påtagliga förändringar inom samhället, när människor inte är spritpåverkade hej vilt. Numera kan 15 åringar gå in och köpa öl på snabbköp, här nere är det möjligt iaf. Och det är förfärligt när de är livlösa i en soffa och har blivit fulla "och det var så roligt"
Kanske det är acceptabelt i en normal mängd, men det behövs ändå inte därför kan man lika gärna ta bort det.

Det är mycket som inte behövs. Vapen?, Kanske till Jakt o.s.v. Pansarvagnar?, Atombomber. Tänk=[ Allt för att våra förutsättningar skall förbättras.

Världen vi går på. Är en ömtålig värld.
Föregående tråd
Nästa tråd

598 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 598 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..