Alla vet att man jämt oh ständigt blir suspenderad från portlane och det har finns det en annan tråd om , men jag ska ta upp det här med g-line.
Som alla vet så finns Egn och Substream som bnc leverantörer men dom e inte heller helt fel fria för dom blir g-lined hela tiden och det gör mig förbannad , för dom vet om det men dom gör inget åt det. T ex Egn asså tror dom att deras bnc använder ska kunna undkomma att bli g-lined med bara 3 st vhost och på Substream e det ju ännu värre där får man inte ens välja någon , eller så vet jag inte hur.
Men vore det inte smartare om alla som blev medlemmar och som beställer bnc får skriva in en vhost som bara den har och så står det om den e upptagen eller ej och det måste ju vara smartare än att man får välja bland en massa. Vad tycker ni ?. Jag skyller inte på att Egn oh substream gör något alls fel men an blir lite arg när det står g-lined när man connectar så jag vill bara ge ett förslag ! :D
Saken är den att anledning till att Du blir g-linad beror ofta på att du råkar hänga i en kanal som håller på med idle deals eller sponsrar ut divers saker för att skaffa Q, enligt quakenet så är det inte okej att att på något sätt försöka få in personer i din kanal för att skaffa Q.
Så vill du ha en BNC som _INTE_ blir g-linad så idla inte i kanaler som försöker skaffa Q!
Alla som säljer bnc har problem med att folk inte fattar varför dom blir g-linade, men som sagt använder man sin bnc normalt och inte byter bort den och inte idlar i kanaler som försöker skaffa Q så blir man inte heller g-linad!
Så att låta alla skriva i sin egna vhost blir nog ganska dyrt i längden.