Just nu är jag jävligt förbannad och besviken.
Läs detta:
http://www.aftonbladet.se/vss/ telegram/0,1082,66886127_852__ ,00.html
Vad tycker ni? Själv tycker jag att det är hemsk att man ska kunna bli åtalad för att ha yttrat sig politiskt inkorrekt. På sin dagbok i Lunarstorm ska man kunna skriva vad man vill. Om det strider mot lunars' regler är det upp till dem att banna användaren eller ta bort inlägget i stället för att storebror staten ska komma och lägga sig i hur folk ska tycka.
Vi lever faktiskt i sverige och västeuropa. Sverige börjar mer och mer likna Sovjetunionen och Kuba. Det är extremt farligt om man kan dömas för att ha yttrat sig "fel". Vi har faktiskt yttrandefriehet enligt grundlagen.
!OBSERVERA!
Jag tycker att personen i fråga har uttalat sig mycket dumt och rasistiskt men hon har sin lagliga rätt att säga vad hon vill. Jag stödjer inte ehnnes åsikter.
#97 Word? Har du inget annat vettigt att skriva?!
"hets mot folkgrupp, varigenom någon hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning"
Mm, faaaaan vad hårt det måste vara. Mycket värre än att folk ser snett på dig, nekar dig jobb pga ditt ursprung, vill skicka iväg dig till tortyr, slår ner dig och så vidare.
Du får inte dessa öhm, glåpord, för att du är svensk utan för att du är en äcklig nationalist, är det så svårt att förstå? Jag har aldrig fått höra något sådant, eller nåja, det har hänt att en svensk har sagt "kommunist" till mig, som om det vore något fult.
sen när blir en svarting åtalad för Hets mot folkgrupp om han skriver "Skicka hem alla vitingar"?
Det är tydligen bara den vita delen av sveriges befolkning som kan bli åtalade för Hets mot folkgrupp..
En svarting skulle få beröm om han skrev nåt rasistiskt mot den vita populationen för att han "står på sig" och "vågar säga ifrån"
Nej Vi borde få skriva vad vi vill om svartingarna eftersom dom får skriva vad dom vill om oss.
Haha, jag skriver 85 ord och det enda du anmärkar på är "äcklig nationalist"? :D
Man får inte kränka någon annan
Dessutom vet jag en invandrare som åtalades för hets mot folkgrupp samt olaga hot då han sa "Jävla svennehora, ska cutta dig" till en nazist. Så sluta snacka i nattmössan.
För det andra så skulle nog rätten bli överfull om man skulle anmäla alla svartingar för Hets Mot Folkgrupp..
För sanningen är den att i dagens sammhälle är det ingen som bryr sig om man hör en invandrare säga något i stil med "Svenne hora". Folk har blivit så vana att höra det så ingen reagerar. Men om nån säger "Turk Hora" så blir det ett väldans liv och aftonbladet är först på plats.
"Dessutom vet jag en invandrare" !!!!!!!111
vem fan bryr sig ? ska jag räkna upp hur många svenskar som jag vet har blivit skickade till rätten för hets mot folkgrupp?
Du vet 1 invandrare jag vet ~18 svenskar. Det är 18 gånger fler.
En av dom jag vet hade sagt "Jag tycker att Latino tjejer är fula" då fick han betala 7000kr i skadestånd.
"Så sluta snacka i nattmössan."
.... Ehmmm :S .. vilken snäll mamma hennes kompis har :S
Ska jag vara ärlig så tror jag du har läst ditt jävla aftonbladet för mycket och inte har en aning om hur det är ute på gatorna, senast i förra veckan blev ett gäng invandrare trackade av några lokala nazister där jag bor, när sedan polisen kom så kunde dem inget göra i "brist på bevis"..
Och tror du jag bryr mig om hur fucking många svenskar du känner som blivit skickade till rätten för hets mot folkgrupp? Du har inte tänk på det att vi faktist BEFINNER oss i Sverige, och att svenskarna är några miljoner fler än invandrarna (har ingen koll alls på sånna siffror så jag chansar hejvilt).
Och enligt mig, och förmodligen en jävla massa mer, är ordet negerjävel betydligt starkare än ordet svennejävel, eftersom neger faktist är ett rasistiskt ord (uppkom under slaveritiden som skälldord mot svarta människor). Med det menar jag inte att det är rätt att bli kallad för "svennejävel" men att iaf jag tycker att ett ord som faktist är rasistiskt sen ett långt tag tillbaka är "värre".
#117 120.000 ? HAHA jamen verkligen. Själv så "hörde" jag för två veckor sedan att två anstälda på migrationsverket som skulle skicka tillbaka en utlänning till sitt hemland (avslagen ansökning till svenskt medborgarskap) handlade sprit med mannens kort.
Jo, det vet jag, men nu är det inte det saken gäller.
helt rätt
Förstår du vad jag menar?
Men en äkta nationalist visar kärlek till sitt fosterland ja, men jag tror dessvärra de flesta nationalister har mer eller mindre rasistiska åsikter.
Många av invandrarna har ju kommit hit till Sverige för att det är krig och sånt i deras länder, men dom är fan inte tacksamma för det. De slåss, rånar och är allmänt katiga mot oss svenskar. Iaf där jag bor. Dom får göra vad dom vill, men när vi gör nåt då jävlar blir det liv.
Jo, om du snackar om "svenskfientlighet" har du nog jävligt starka främlingsfientliga åsikter.
#100 Word
Om hon är så dum och skriver något sådant så får hon ta konsekvensen av det också.
Asså #0 det var väll inte lunarstorm som anmälde eller?
citat från Aftonbladet: "De rasistiska inläggen riktades mot en av 17-åringens före detta kompisar. Kompisens mamma upptäckte påhoppen och polisanmälde flickan."
Sluta med det pratet då.
Du e ju inte riktigt frisk där uppe..
Sen när har en invandrare sagt "Skicka hem alla vitingar" !?
det va det dummaste argument jag någonsin hört!!
Snacka om dum!
Äh, folk är så jävla mesiga och måste ta åt sig all skit de hör. Bättre att ungdomarna börjar växa upp och inse att ingen jävel kommer att bry sig om 20 år. Vi är ju alla människor, även om jag själv tycker att socialdemokratin i Sverige är rätt fuckad atm. Det är bättre att knipa och spela dum än att öppna käften och bevisa det. Ett Mycket bra ordspråk som många behöver ta lärdom av.
-_-
hihihi nu vill ja också bli dömd:D:)~~
I en dagbok är det ju meningen att man ska få skriva ner sina funderingar och få skriva av sig sina känslor.
Pissa på lagen för här råder anarki!
Man har total yttrandesfrihet och tryckfrihet, så länge man inte bryter mot någon lag, vilket hon uppenbarligen har gjort. Om hon uttryckt sig på annat sett en "skicka hem alla svartingar" skulle hon inte kunna dömas.
Sen, din parallel du drog till sovjet och kuba är väldigt dålig, och väldigt överdriven. Då Sverige troligtvis är ett av de friaste länderna idag..
Det måste som sagt finnas en gräns och den flickan som skrev det rasistiska uttalandet gick över gränsen och skall därmed bestraffas. Helt rätt.
Om din mamma blir våldtagen så antar jag att du tycker att du får våldta andras morsor.
Man kan inte rättfärdiga en felaktig handling genom att själv utöva den.
Typiskt tankesätt hos lättmanipulerade fjortis-garderobsrassar.
Fast en dagbok på internet är väl öppen och det som sägs betraktas som om man sa det "face2face"..?