1
så här öppnar du en port för rp614v2 NET
Postat av HyseN den 12 Februari 2006, 20:52
6 kommentarer · 60 träffar
Jag vet att många har gjort samma tråd som jag men jag hittar inte rätt titel för att välja den så jag har nu tänkt att göra en tråd med rätt titel. Om det nu finns någon annan som har gjort som jag så är det alltid bättre med 2 trådar än en.
1. skriv 192.168.0.1 på din webläsare
2.** skriv admin som användarnamn och password som pass (om du nu inte har ändrat på det innan).
3. tryck på "Port forwarding"
4. tryck på "Add Custom Service"
5. skriv rätt inställningar där. För att veta ditt interna ip skriv "ipconfig" (utan "") i command (cmd) som finns i "Start" > "Kör".
6. Sedan "klicka ut" dig genom att trycka på add apply etc.
7. Efter att Routern har tänkt klart (det märker du) så kan du stänga fönstret.
8. Starta om datorn OM det nu inte gick.
** Om du inte kan ditt användarnamn eller om det inte gick starta om routern genom att trycka på den lilla knappen bakom routern. Håll in den i ungefär 10 sek, sedan följ instruktionerna ovan.
KLART! :)
1. skriv 192.168.0.1 på din webläsare
2.** skriv admin som användarnamn och password som pass (om du nu inte har ändrat på det innan).
3. tryck på "Port forwarding"
4. tryck på "Add Custom Service"
5. skriv rätt inställningar där. För att veta ditt interna ip skriv "ipconfig" (utan "") i command (cmd) som finns i "Start" > "Kör".
6. Sedan "klicka ut" dig genom att trycka på add apply etc.
7. Efter att Routern har tänkt klart (det märker du) så kan du stänga fönstret.
8. Starta om datorn OM det nu inte gick.
** Om du inte kan ditt användarnamn eller om det inte gick starta om routern genom att trycka på den lilla knappen bakom routern. Håll in den i ungefär 10 sek, sedan följ instruktionerna ovan.
KLART! :)
var guiden bra? :P
16 personer har röstat