Det är så att jag har en zyxel hw550. och det har funkar pefekt tills nu för ett tag sedan då det började lagga ur någon gång per timma. och nu kan jag inte komma in på routern heller från datorn. vad är felet tror ni?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
helt sjukt asså... tog ungefär 10sek att gå till routern sedan ungefär 20sek för den att starta om tills internet fungerade igen... lägger man ihop sekunderna så blir det 30sek. alltså en halv minut, rättare sager 1/120 av en timme. Blir att reklamera
Telia är grymt bra enligt mig när det gäller ADSL och VDSL. Men en så liten sak som att bara behöva starta om routern ska ju inte förstöra en bra bild av Telia.
#10 #11 Oj! Det är förvånande vad bra de har lyckats med det, jag får ut 31~/9~ med det.
Låter som om det blir en jävla masssa jobb imon,
vintern ställer till med mycket problem, kommer in fukt från frosten i ledningarna och skapar avledning och skit, sen när det blir bra väder så torkar det upp och det blir bra tills det börjar regna eller dylikt igen.
Men ring till telia och klaga och be dom skicka ut en tekniker så vi tjänar massa cash =)
#18 Jag tror att du har missförstått de några kommentarer. Folk är riktigt nöjda med sin hastighet. Få ut 28+Mbit när man har upp till 30Mbit är galet bra!
Hörni. Stött på ett problem: vårat internet dcade varannan minut typ. Så ptovade starta om routern osv det funka ej. Så jag gjorde en firmware update och nu lyser alla lampor som dom ska förutom "wifi" lampan så nu har vi inget internet alls från routern. Men modemet funkar som det ska. Va ska jag göra? Tacksan för svar!
Jag har 100/100 Fibrer (Telia) Och jag måste erkänna att det suger DASE! Kärringen hos telia vet inte ens vad Pingfilter är. Och jag måste ganska OFTA starta om routern.
#31 fast dom flesta bredbandsbolagen vet vad Pingfilter är. Och aldrig haft problem med det innan.
#32 Jag vet inte. Internet fungerar i alla fall när jag startar om routern. Och jag har 100/100 Fibrer Och då får man en annan router istället för D-Link
#33 Vet de inte vad pingfilter är så kan du väl bara säga störningsfilter eller interleave rate. Alternativt förklara vad det gör, pingfilter är ju egentligen inte helt rätt namn för det som sker. Det har inte att göra med någon filtrering av ping utan det handlar ju faktiskt om att så många paket som möjligt ska komma fram. Så det är väl inte särskilt konstigt om de inte förstår om du bara säger pingfilter.
#40 Ingen skildnad alls, Vdsl är bara en annan teknik för att föraöver informationen, eftersom Adsl är begränsad till 24mbit dock så är Vdsl ganska trögt på långa stäckor så inget att rekomendera om du bor mitt ute i skogen
#41 Vet du om man är tvungen att skaffa deras TV skit också? När jag prata med dom förra året var vi nämligen tvungna att fixa det med. Och dom pratade om vårat hemalarm osv:S Eller var det bara ett försäljningsförsök?
#42 nej du behöver inte telia smart. Har bara internet via telia. 100/10.
Mitt har fungerat felfritt tills här om dagen, första gången jag behövde starta om modemet. Telia har alltid levererat tycker jag. Och ni som säger att det strular, bor ni i lägenhet kan det vara så att det är "fel" i ledningarna i ert hus. Hade samma problem för några år sen. Kom en tekniker och fixade felet. (sen suger deras thompson modem) borde bytas ut direkt tycker jag.
#42/ #44 om man använder sig av VDSL-tekniken måste man antingen använda sig av Telia Smart (TG789) alternativt införskaffa ett eget VDSL-modem på egen hand.
#52 Aha så det är plantor som dig man måste stå ut med när man vill ha reda på uppgifter, no offence men majoriteten är idioter
Försökte senast idag ta reda på lite grejer så ringde datacom avdelningen blev runtskickat till typ 10 olika personer då ingen på hela jävla supporten vet hur en NTU fungerar
#53 finns många av dessa "plantor" bland teknikerna också om jag ska var ärlig, så det är ett problem åt båda hållen. Men sitter själv dock inte i svarsingången så speciellt mycket nu för tiden dock.
#54 Hah tror jag säkert, går nästan aldrig att lita på kopplings uppgifterna då det är någon tekniker som bytt par utan att registrera om det. Vad gör du nu då?
Telia har aldrig fungerat bra för mig, dem lovade att dem kunde leverare ut 30/12 med VDSL2 men vi kunde bara få ut ADSL och innan det skulle vi kunna få Fiber och massor av grejor :)
Sen att man måste sitta i en 40 minuters kö varje gång man ska ringa är ju ännu roligare, är det problem? "Måste prata med min kollega".
Dock skickar dem mer än gärna ut nya modem, tror jag hade 8 st liggandes här.
#64 Kan bero på hur kablarna ligger i marken. Hos mig kan vi bara få ut 6 eller vad det var, kommer inte riktig ihåg. Enda sättet till att få ut mer var att gräva och lägga om/nya kablar eller vad man nu ska säga.
#70 Hur kablarna ligger i marken är helt orelevant då det inte har någonting med din hastighet att göra.
Dock så har avståndet till din telestation det att göra
#68 Låter konstigt, Vdsl finns inte att få tag i alla stationer men mitt inne i stan borde det finnas.
Om inte VDSL finns och dom inte har några planer på att bygga ut fiber så får du nog leva med 24mbits sålänge.
#69 Telia bygger stadsnät men inte byanät, beror dock på storleken på staden
#73 Då kan jag rakt av säga att dom ljög bara för er, kan lova att det är något annat som är problemet men istället för att sitta i 10minuter och försöka förklara för er så sa dom så.
Precis likadant gör jag när jag lagar fel, säger alltid att det var något träd som låg o skav på kablen(om det är luftkabel) så är det slut disskuterat.
#69, Kunde inte få Fiber men Telia men har det med Bredband2 just nu :) Sa upp det efter det prakt fiaskot när vi inte kunde få Fiber eller VDSL samt att dem lovade oss massa roliga saker som dem inte kunde leverera.
#72, Det fanns inte VDSL2 mitt inne i stan, alltså mitt inne. Jag har gång avstånd till allting, mitt inne i Örebro bor jag :) Vi kan inte ens få 24mbit dock, 8/1 max och det kostar mer än vad 100/10 kostar med Bredband2 så bytte rätt kvikt efter det.
#76, Vi maxxade på 12/1, dem ringde tillomed hit en tekiner som skulle "lösa problemet" :) Gammal ADSL lina och dem har tydligen inte upgraderat telestationen här för att det är för MYCKET arbete :p
#77 pratade precis lite med en kollega (är rätt ny) han sa det att ADSL/VDSL görs på exakt samma utrustning om det inte är dom gamla kabel korten, så om dom kan leverera adsl så kan dom leverea vdsl och har du telia som opperatör behöver du inte ens byta modem
Telia har väl som alla andra leverantörer en hastighetsgaranti.
Har för mig att Telia100 har hastighets garanti 60 mbit beroende på vad nära stationen du bor.
Jag själv bor i comhem hus. Och har 100, fick ut 40 när jag flyttade in. Ringde klagade, en tekniker kom och det var fel på sladden. Nu får jag ut 113 Wireless och 180 med sladd. :D
Så jag klagar inte att jag får ut mer än vad jag betalar för.
#79 Stämmer dock inte, en station måste bli utbyggd till en VDSL-station genom att installera helt ny hårdvara. Det kräver även ett VDSL-modem som stödjer G.993.1/2
#81 Med den nya utrustning så gör VDSL och ADSL i samma burk och har du telia som operatör så behöver du inte byta modem nej eftersom deras modem stödjer vdsl
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Vad jag tycker om detta....
helt sjukt asså... tog ungefär 10sek att gå till routern sedan ungefär 20sek för den att starta om tills internet fungerade igen... lägger man ihop sekunderna så blir det 30sek. alltså en halv minut, rättare sager 1/120 av en timme. Blir att reklamera
Alla kanske inte har stött på problemet, men det lär ju vara fler.
Men att de segar ner eller vad de nu håller på med för att de med Adsl ska upgradera till fiber är ju lite dålig stil imo.
Skrivet med min iPhone
http://i.imgur.com/6Snl9.png
http://i.imgur.com/RCS83.jpg
#10 #11 Oj! Det är förvånande vad bra de har lyckats med det, jag får ut 31~/9~ med det.
vintern ställer till med mycket problem, kommer in fukt från frosten i ledningarna och skapar avledning och skit, sen när det blir bra väder så torkar det upp och det blir bra tills det börjar regna eller dylikt igen.
Men ring till telia och klaga och be dom skicka ut en tekniker så vi tjänar massa cash =)
(Måste vara ni som är newbs)
Synd bara att det är skit för mig då
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min Android-mobil
#11 Jag med, betalar för 10/10, helt oacceptabelt!
http://i.imgur.com/EnV4M.jpg
#32 Jag vet inte. Internet fungerar i alla fall när jag startar om routern. Och jag har 100/100 Fibrer Och då får man en annan router istället för D-Link
#33 Behöver du ens ha en router?
Mitt har fungerat felfritt tills här om dagen, första gången jag behövde starta om modemet. Telia har alltid levererat tycker jag. Och ni som säger att det strular, bor ni i lägenhet kan det vara så att det är "fel" i ledningarna i ert hus. Hade samma problem för några år sen. Kom en tekniker och fixade felet. (sen suger deras thompson modem) borde bytas ut direkt tycker jag.
#45 Tror att man brukar hyra modemet av telia för en liten summa
Försökte senast idag ta reda på lite grejer så ringde datacom avdelningen blev runtskickat till typ 10 olika personer då ingen på hela jävla supporten vet hur en NTU fungerar
/Ex- IMC Karlstad.
12-24
får ut: 14/2
ping: 5
kunde ju varit lite mer dock tycker man...
TVn kan bli lite random ibland, men det är bara att stänga av och sätta på boxen då.
Får ut minst 90mbit upp och ner varje dag, även med två TV-boxar hemma påslagna.
T3, klagar inte.
Sen att man måste sitta i en 40 minuters kö varje gång man ska ringa är ju ännu roligare, är det problem? "Måste prata med min kollega".
Dock skickar dem mer än gärna ut nya modem, tror jag hade 8 st liggandes här.
Bor du ute på landet?
Dock så har avståndet till din telestation det att göra
Om inte VDSL finns och dom inte har några planer på att bygga ut fiber så får du nog leva med 24mbits sålänge.
#69 Telia bygger stadsnät men inte byanät, beror dock på storleken på staden
Precis likadant gör jag när jag lagar fel, säger alltid att det var något träd som låg o skav på kablen(om det är luftkabel) så är det slut disskuterat.
#72, Det fanns inte VDSL2 mitt inne i stan, alltså mitt inne. Jag har gång avstånd till allting, mitt inne i Örebro bor jag :) Vi kan inte ens få 24mbit dock, 8/1 max och det kostar mer än vad 100/10 kostar med Bredband2 så bytte rätt kvikt efter det.
Har för mig att Telia100 har hastighets garanti 60 mbit beroende på vad nära stationen du bor.
Jag själv bor i comhem hus. Och har 100, fick ut 40 när jag flyttade in. Ringde klagade, en tekniker kom och det var fel på sladden. Nu får jag ut 113 Wireless och 180 med sladd. :D
Så jag klagar inte att jag får ut mer än vad jag betalar för.