Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Måste bara dela med mej

Postat av cND den 28 Januari 2006, 12:44
42 kommentarer · 216 träffar
Natten till idag: Rumskompisen bestämmer sig helt plötstligt för att lämna Norrlands nation (uppsala), alldeles själv.
Vilket inte var särskilt ovanligt tänkte jag...
2 timmar senare ramlar jag in hemma i lägenheten, och ser inga skor i hallen... börjar fundera.. har han lagt sig med skorna på kanske? går in och kollar i hans rum, nej, där var det tomt.. sen ramlar jag vidare in på toaletten för att leta efter min rumskompis.. nehe inte där heller..
så jag bestämmer mig för att ringa hans mobil... *ring ring*
han svarar precis innan telefonsvararen går på..
"Ahh jag vet inte vart jag är, ja ställer cykeln och tar en taxi hem"
Ok.. tänker jag d kanske är bäst så.
I morse: rumskompisen vaknar runt 10.00 snåret.. efter ca 5timmars sömn och börjar gnälla om tvätt-tiden.. ok tänkte jag e han redan nykter..
sen börjar jag fråga honom frågor om gårdagen.. som t.ex varför har du slagit sönder hakan, varför är det ett hål på ca 10cm i diameter vid knäna på dina jeans.. han kommer inte ihåg ett smack, men som tur var hittade han ett kvitto från taxin han tog hem.. han ringer till taxi "bolaget" 'slotts taxi'
"Ahh hallå ja åkte hem med er igår till blabla vart åkte jag ifrån vet ni det?"
I andra änden av luren kommer svaret
"Neh minnen gubbe han är sover" (Turk-tant)
min rumskompis börjar asgarva och inser att hans cykel är så gott som ett minne blått..
han lämnar i vart fall sitt mobilnummer till "taxibolaget"
en timme senare ringer det i telefonen.. *ring ring*
"Shallå va dy säga jak taga din cyklen?" (turk-gubbe)
min rumskompis blir lite ställd...
"Jo det var så att jag åkte hem med dig igår"
"Jak inte tokk din cyklen" (turk-gubbe)
.....
10minuter senare..
Gubben fattar ÄNTLIGEN att allt min rumskompis vill är att få veta adressen han tog taxin från så han kan hitta sin cykel..
då brister gubben ut i skratt
"Ha-Ha-Ha-Ha! är dett dyyy hahah" (turk-gubbe)
Det som hände innan, i och strax efter den s.k taxin är lite pinsamt att ta upp men nånstans där har min rumskompis skrapat upp hela hakan, parkerat sin cykel nånstans i ett dike vid E4-an och för andra helgen i rad förstört ett par jeans.
Det ska läggas till att min rumskompis är född -79
Föregående tråd
Nästa tråd

42 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 42 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..