1
Gissa hålkorten!
Postat av LifeIsGood den 27 Januari 2006, 17:16
25 kommentarer · 221 träffar
Till alla ni som anser att ni har hyffsat hum om poker kommer här en ganska simpel fråga.
Vilka 2 hålkort hade min motspelare?
Limit: $0.25/$0.5 Texas No-limit Holdem.
Antal Spelare: 6
Min hand: J(rut) & 10(rut)
Scenario:
Spelaren i position 2 platser efter BB, höjer till $1 och jag synar direkt efter. Spelaren som sitter på knappen höjer upp till $3. Spelare på position 2 och jag själv synar.
Floppen: A(rut) - K(rut) - J(klö)
Spelaren i position 2 öppningssatsar $1, jag höjer upp den till $5, spelaren på BB höjer till $10 varav då spelaren i position 2 lägger sig och jag synar $5.
Turn är Q(spa).
Jag satsar $15 och får blixtsyn av spelaren på knappen.
River är 6(spa)
Jag går all in, ca $33 och får syn av min motspelare som sedan "muckar" sina kort.
Nå, vad hade han för hålkort?
Jag ursäktar för eventuella stavfel och knackigt språk.
Ni får gärna skriva egna berättelser där man får gissa din motspelares eller dina egna hålkort i denna tråden.
Vilka 2 hålkort hade min motspelare?
Limit: $0.25/$0.5 Texas No-limit Holdem.
Antal Spelare: 6
Min hand: J(rut) & 10(rut)
Scenario:
Spelaren i position 2 platser efter BB, höjer till $1 och jag synar direkt efter. Spelaren som sitter på knappen höjer upp till $3. Spelare på position 2 och jag själv synar.
Floppen: A(rut) - K(rut) - J(klö)
Spelaren i position 2 öppningssatsar $1, jag höjer upp den till $5, spelaren på BB höjer till $10 varav då spelaren i position 2 lägger sig och jag synar $5.
Turn är Q(spa).
Jag satsar $15 och får blixtsyn av spelaren på knappen.
River är 6(spa)
Jag går all in, ca $33 och får syn av min motspelare som sedan "muckar" sina kort.
Nå, vad hade han för hålkort?
Jag ursäktar för eventuella stavfel och knackigt språk.
Ni får gärna skriva egna berättelser där man får gissa din motspelares eller dina egna hålkort i denna tråden.