1
Sämre fps med sämre grafikkort?
Postat av Ko Err Ee den 22 Januari 2006, 18:31
24 kommentarer · 32 träffar
Hej!
Jag undrar ifall det är något speciellt man ska ändra på sitt grafikkort, för tror inte mitt funkar som det ska.
Jag har nyss köpt ett nytt grafikkort inte världens bästa men bättre än gamla, Har nu ATI Radeon 9550 256ddr
och förut hade jag GeForce 3 32 ddr. Men det är så att förut hade jag t.e.x. 100 fps i spawn på inferno osv, men den sänktes enormt när jag fick en smoke i närheten. Men nu har jag typ 90 i spawn, men fpsen ändras inte för en smoke. Jag vill ju självklart få 100 fps igen och hoppas ni vet vad som är fel..
saker jag har gjort åt problemet:
Formaterat
Omega drivers
V sync off/on (testat båda)
Hög Prestanda på allt typ i grafikkortet.
dator:
AMD Athlon xp 2200+
768 ddr
ATI Radeon 9550 (GeForce 3 förut)
Jag hoppas nu att ni kan fixa detta problem.
Tack på förhand!
Jag undrar ifall det är något speciellt man ska ändra på sitt grafikkort, för tror inte mitt funkar som det ska.
Jag har nyss köpt ett nytt grafikkort inte världens bästa men bättre än gamla, Har nu ATI Radeon 9550 256ddr
och förut hade jag GeForce 3 32 ddr. Men det är så att förut hade jag t.e.x. 100 fps i spawn på inferno osv, men den sänktes enormt när jag fick en smoke i närheten. Men nu har jag typ 90 i spawn, men fpsen ändras inte för en smoke. Jag vill ju självklart få 100 fps igen och hoppas ni vet vad som är fel..
saker jag har gjort åt problemet:
Formaterat
Omega drivers
V sync off/on (testat båda)
Hög Prestanda på allt typ i grafikkortet.
dator:
AMD Athlon xp 2200+
768 ddr
ATI Radeon 9550 (GeForce 3 förut)
Jag hoppas nu att ni kan fixa detta problem.
Tack på förhand!