Jag tycker förstår inte varför inte fler människor tar livet av sig. Kan tex dra min egen situation. Jag är inte särskilt bra i skolan, men inte en sån som har massa IG heller. Jag ser medelbra ut skulle jag säga, ingen som mobbar mig för mitt utseende men jag får inga brudar just pga mitt utseende heller. Är inte särskilt bra i någon sport och bara hyffsad i cs. Med andra ord jag är ingenting, har ingen identitet. Att gå med i black army och ha identiteten "AIKare" ser jag inte som en riktig dentitet eftersom vem som hälst kan göra det och det inte krävs något (måste säga att jag beundrar hulliganerna eftersom det krävs rätt mycket för att palla för det trycket och de ÄR nånting). Funderar inte på att ta livet av mig just för stunden, men det är mest pga att mina förä'ldrar skulle bli ledsna. Skulle mina föräldrar inte finnas kvar längre skulle jag hoppa framför tåget imorgon kan jag säga (har en normal umgängeskrets men de skulle nog inte bry sig efter några dagar)
Grejen är dock att jag inte har det sämre än de flesta vanliga svenssons. De går till jobbet varje dag, kommer hem, tittar på tv, sover och sen upprepar allt. De existerar ju bara, de lever inte, och framförallt de är ingenting. Ok om du är VD för ett företag och tjänar massor med pengar, elitseriespelare i hockey eller pro gamer, då är du nått. Men de flesta är ju inte det... Varför lever man vidare? Vad är det för kul att gå runt och vara en nolla vars enda mål är att vara som alla andra och få hyran att räcka till ungefär.
Vill inte alla bli nått?
Vore ju schysst om de som röstade på att "Den sög" kunde säga varför istället för att bara rösta.
2. mixa låten
I allmänhet tycker jag att du borde göra något eget av den. Det kändes mer som en remake.
Mixen är väldigt rörig vilket gör att hela låten inte låter rytmisk.
Nu var jag rätt hård med kritiken men det är för att du kommit rätt långt och du verkar kunna din daw bra. Så min kritik säger inte att du suger utan att du är så pass duktig att du måste lära dig de hårda reglerna
#4 Jo det kan jag hålla med om. Tack för det lite längre svaret och man måste ju kunna ta hård kritik för att lära sig något.
Inte alla som kan göra din "rework" på denna låt!
Jag som är en housenörd tycker helt klart att det är en bra början på en relativt tung underground låt i Afrojack / Tommy Trash-Style.
Du har blandat dessa 2 eliter i en låt, vilket kan ge ett bra resultat, men tråkigt.
Bara att nöta, lyssna på alla sorters house-låtar & nöta nöta nöta!
6 / 10, mer än väl godkänt, skulle bli mer godkänt om du hade en fin början, lite mer annorlunda.
Bättre mastrad.
Lite mer white-noise i dropp.
Hitta din egna stil! Jag spyr nu idag pga att Tommy Trash, Afrojack, Nicky Romero synthar, drops o allting finns i ALLA JÄVLA LÅTAR :(
Gör ett soundcloud konto så jag kan följa din väg till spinnin-records labeln.
---------
några låtar du kan ta lite ideér från.
Daddy's Groove - Stellar (Instrumental Mix)
Sway Ft. Mr. Hudson - Charge (Nause Remix)
Zedd - Clarity (Ft. Foxes) (Torro Torro Remix)