Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tjejer och Kärleken, ett problem?

Postat av HardwareZ den 18 Januari 2006, 13:48
165 kommentarer · 331 träffar
Tänkte att det kan vara intressant att skriva om problemet här då det finns alla möjliga nissar här, och det jag vill uppnå är att skriva det som hänt och höra vad ni säger om det hela, för som det är nu så känner jag att jag har gjort rätt och hon fel, nu till saken:

Jag och min flickvän har ett underbart förhållande där vi är som gifta nästan, allt är perfekt, men så kan ju problem komma utifrån också. En dag satt jag hos henne och hon skulle iväg, och jag var kvar hemma hos henne, och helgen innan så festade hon själv med en kompis. Dom sa att dom skulle festa hemma hos en tjejkompis. Själv så ville jag ju hitta på något så jag ringde mina polare och bestämde oss för en krogrunda. Jag mötte min flickvän och hennes kompis innan dom åkte dit för hon hade mina ciggaretter. Innan jag drog så sa hon "Om du raggar på någon så dödar jag dig". Jaha tänkte jag, visst sa hon det med lite ironi, men självklart vet jag att hon säger det för att göra mig uppmärksam på det vilket hon inte behöver för jag skulle aldrig vara otrogen.

I vilket fall så träffades vi dagen efter och jag hade mina aningar om att hon hade träffat sin före detta. Så jag sa det rakt ut: "Varför var du med honom igår". Då var det rätt, och hon sa att festen hos deras kompisar blev misslyckad och att dom kunde dra hem till hans kompis. Hennes föredetta kan vi kalla för bosse. Dom drog alltså hem till bosses kompis där bosse var med. Då sa jag att jag förstod, men jag tycker ändå det är konstigt för hon har ändå ringt honom bakom ryggen på mig några gånger, även på msn så fort jag inte är med henne. Han stöter på henne. Hursom helst så sa hon att hon var sur på sin före detta bosse till mig dagen efter så han hade hållt på med min tjejs kompis vilket man inte bör göra. Så min flickvän kallade honom för hora innan hon gick.

Som jag skrev först så skulle hon iväg på onsdagen efter helgen och jag började ana något konstigt, så jag gick in på hennes msn, och det första bosse skriver till henne är "Vem är det som är en hora här egentligen", och jag låtsades om att svara precis som att jag vore henne och skrev, vadå?, han skriver: ja du strulade ju med både mig och min kompis ju, och du har själv berättat för mig hur du har knullat med en annan undertiden som du varit ihop med din pojkvän. Och jag skrev "Det har jag inte alls osv" och han skriver och fortsätter och påstå detta. Detta får en ju att bli rätt säker på att det är sant när han själv skriver så direkt till henne, men han vet ju inte om att det är jag som ser det.

Min flickvän kommer hem i alla fall och jag låtsas om som ingenting och bara frågar: "Vad gjorde du på den där festen egentligen". Sen visade jag henne msn loggen och hon bryr sig inte ens. Jag råkde själv ut för samma sak där en okänd person addade mig och påstod att vi hade strulat osv. Hon var med och såg allt. Det är klart att man blir orolig och försöker bevisa motsatsen, men hon gör ingenting. Hon sa att hon inte hade gjort något och jag trodde på det. Efter några dagar så tänkte jag att han skall få smäll av mig för detta, men jag tycker det är kontigt att hon inte blir sur på honom.

Vi talades vid om saken på tele och jag sa att jag kommer smälla till honom, då sa hon att: "Rör du honom så får du se vad som händer" och är allmännt elak och retsam i telefon. Efter en tid så bestämde vi att vi båda skulle åka dit ut för att reda ut det med denna killen, för hon hade nämligen gjort samma sak mot honom och hans dåvarande tjej en annan gång i tiden, men då sa jag: "Hur vet jag det?" Och det sa hon att det vet du inte men det är så och därför så tänkte jag att det är rättvisst för honom att hämnas tillbaka på samma sätt, men inte schysst mot mig, speciellt inte när hon inte ens bryr sig om själva grejen att visa att hon bryr sig.

Efter 3 månaders tjat om detta till och från så åkte jag ut dit själv och snackade med honom själv och löste detta, och hon åkte inte ens med som hon hade lovat. Hon ringe och frågar "vad sa han till dig" "vad sa han"... Sen sa i stil med "jag vet inte om jag vill vara tillsammans med dig längre och massa andra grova elaka saker som jag inte förtjänar. Hon sa att hon var trött på mitt eltande med detta, men jag sa: eftersom du lovat att vi skulle åka dit ut för att reda ut detta och du skjutit upp det hela tiden så är det ditt fel. För jag hade gjort det för dig, och då tycker jag att du kan göra det för mig.

En annan sak som också gjorde mig förbannad är att i fredags så sa min flickvän att hon skulle hänga med sina kompisar på en krog och frågade om jag skulle med. Då sa jag att jag måste hem först och byta kläder och sätta på mig något finare. Hon sa att hon skulle dra till den där krogen kl. 00:00. Visst sa jag och åkte hem vid 7 tiden från henne. Innan jag gick så sa hon "Ring mig sen", okej sa jag. Jag gjorde i ordning mig hemma och ringde mina kompisar för min flickväns tjejkompisar ville ha lite gubbar. Klockan blev 23:00 och jag satte mig på bussen för att hinna till 00:00. Jag ringde henne och det visar sig att hon redan gått ut och säger till mig att: "Nej, det är ingen idé för jag skall vara hemma halv ett". Då blev jag svinigt sur och sa det att: "du får väl för fan höra av dig och säga det innan". Då säger hon," jag tänkte inte på det". Jag sa: "Jasså?, men dina kompisar som du är med nu kan du minsann ringa", då blev hon helt tyst och jag bara la på av ilska. Sedan dess så snackade vi inte och i måndags så träffades vi och redde ut allt, men jag sa det till henne, att "allt som du sagt om mig i telefon kommer du att få tänka över, så ring mig den dagen då du vet vad du skall säga till mig och göra för att gottgöra detta som du gjort" Sen var jag så dum så att jag ringde upp och då ville hon ha ett uppehåll på ca; 1månad. Jag sa: "tror du på det själv eller, du som inte kan vara utan mig vanligtvis i 1-2 dagar". Sen sa jag: "Vad menar du med uppehåll? Menar du att du skall gå och ragga på andra då eller?" "Ja kanske det" sa hon. Då är man ta mig fasen otrogen om man gör det. För vi har ju inte gjort slut. Hon vill ju inte göra slut. Hur fasen kan man säga så till sin pojkvän när man har haft det så bra som vi haft det och göra såhär? Jag har inte klantat mig på något sätt mot henne med sådana här saker och har alltid varit snäll och ärlig mot henne. Hon säger även att jag är svartsjuk som kollar hennes msn osv, det gjorde jag endast då för att få reda på sanningen med den här bosse på den festen hon var på. Jag har även sagt till henne att "gå ut med dina kompisar och ha kul" och hennes kompisar vet detta att jag inte är svartsjuk" Hennes bästis höll med mig om detta och jag fattar inte vad hon håller på med.

Det blev långt men hoppas att något kan sätta sig in i en svår situation och ge något logiskt svar.

Tack för mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

165 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 165 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..