Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trådlöst nätverk!

Postat av Lundh_ den 25 December 2005, 14:59
3 kommentarer · 20 träffar
Jag försöker att installera ett trådlöst nätverk här hemma nu. Självklart funkar det inte!

Men aja, jag ska beskriva lite, så kan ni här hjälpa mig? Tack!

Jag har 1 router, 1 ADSL-modem, 2 datorer, 2 trådlösa nätverksadaptrar. Men problemet är det att det bara funkar på en dator (den jag sitter på nu). Till den dator jag sitter på nu, går det en kabel från LAN-uttaget till routern, 1 kabel från routern till ADSL-modemet. Och jag har även suttit in det trådlösa nätverkskortet, och installerat medföljande mjukvara. Men ifall man skulle dra ut sladden som går till LAN-uttaget på datorn, så funakr det inte längre att vara uppkopplad mot internet. Jag ahr försökt 1000(?) gånger, att skapa ett trådlöst nätverk, ett lokalt nätverk mm. Men det funkar bara inte!

På den "andra datorn", står det att det saknas nätverkskabel, när jag ska installera nätverks osv. Men jag har ju suttit in ett trådlöst nätverkskort, så det inte ska behövas någon sladd!

Tacksam för hjälp!
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..