1
Behöver du en tomte?
Postat av Miyavi-97941 den 29 November 2005, 19:57
17 kommentarer · 45 träffar
God afton mina damer och herrar.
Nu är det ju på så vis att julen närmar sig. Och jag Oscar är väldigt mycket för högtider.
Så jag har suttit och funderat lite på vad jag kan göra för att göra julen bättre i år.
Jag har inte tänkt så mycket på mig själv utan mest på er andra.
Jag vet hur struligt det kan vara att få tag i en bra jultomte.
Pappa vill inte för det är så himla uttjatat, du själv ställer inte upp för dina småsyskon/kusiner etc.
Och alla känner vi ju till den om när pappa ska ut och köpa mjölk. Den är väl inte särskilt bra eller?
Så nu har jag en lösning på erat problem. Varför inte anlita mig för en billig penning? Jag är väldigt bra på att improvisera. Min manliga röst gör det hela mycket mysigare när jag kliver in i stugan och frågar:
HO HO finns det några snälla barn här?
Jag har även bra hand med småbarn.
Jag bor i Östergötland/Motala, men jag är beredd på en liten resa. Vad gör man inte för sina medmänniskor?
Om du är intresserad, skicka mig då ett litet pm.
Och några smågrejer till.
Jag är allvarlig till 100% så inget snack om att jag försöker vara rolig.
Onödiga kommentarer: Nej tack.
Tack på förhand MVH / Tomten Oscar
Som sagt #1 jag tänker på er andra. Jag har knappt någon släkt alls och dom hinner jag också med.
Och en sak till jag får förmodligen frågan: Hur ska du hinna med fler familjer?
Svaret är enkelt: Jag tackar ju inte ja till hur många som helst utan jag väljer ut dem som ligger närmst. Och jag har en tidsschema jag går efter.
Nu är det ju på så vis att julen närmar sig. Och jag Oscar är väldigt mycket för högtider.
Så jag har suttit och funderat lite på vad jag kan göra för att göra julen bättre i år.
Jag har inte tänkt så mycket på mig själv utan mest på er andra.
Jag vet hur struligt det kan vara att få tag i en bra jultomte.
Pappa vill inte för det är så himla uttjatat, du själv ställer inte upp för dina småsyskon/kusiner etc.
Och alla känner vi ju till den om när pappa ska ut och köpa mjölk. Den är väl inte särskilt bra eller?
Så nu har jag en lösning på erat problem. Varför inte anlita mig för en billig penning? Jag är väldigt bra på att improvisera. Min manliga röst gör det hela mycket mysigare när jag kliver in i stugan och frågar:
HO HO finns det några snälla barn här?
Jag har även bra hand med småbarn.
Jag bor i Östergötland/Motala, men jag är beredd på en liten resa. Vad gör man inte för sina medmänniskor?
Om du är intresserad, skicka mig då ett litet pm.
Och några smågrejer till.
Jag är allvarlig till 100% så inget snack om att jag försöker vara rolig.
Onödiga kommentarer: Nej tack.
Tack på förhand MVH / Tomten Oscar
Som sagt #1 jag tänker på er andra. Jag har knappt någon släkt alls och dom hinner jag också med.
Och en sak till jag får förmodligen frågan: Hur ska du hinna med fler familjer?
Svaret är enkelt: Jag tackar ju inte ja till hur många som helst utan jag väljer ut dem som ligger närmst. Och jag har en tidsschema jag går efter.