Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Andar, spöken och spådomar.

Postat av 1kk TTl den 24 November 2005, 00:04
44 kommentarer · 291 träffar
Kan tillkännage att jag bara har upplevt spådomar av dessa tre fenomen. En gång när jag hade tappat bort min snowboard och ringde till en spåtant 17 mil bort. Jag hade inte använt den på tre år och skulle sälja den, därför visste jag inte var den var.

Hon beskrev grundligt var den var, inpackad längst in i en gammal lada under en bunt med värmerör. Hon tillade att "den är inte där du tror", men sade inte EXAKT var den var. Sure, letade igenom våra två förråd som är gamla lador, vi hade dock varken värmerör eller snowboards där.

Mamma ringer då sin kompis i Hälsingland som hon trodde hade lånat snowboarden. Kompisen säger sig ha ett svagt minne av att de lånade hem den förra sommaren när de hälsade på och att hon skulle leta. Vi säger ingenting om vad spådamen har sagt och låter henne leta. Efter några timmar ringer hon upp och säger att hon inte har hittat den. Jag beskriver då det spåtanten sagt, och hon klättrar längst in i deras stökiga och överbelamrade förråd. (som för övrigt är en gammal lada, hela deras gård är ute på landet.) Där, på golvet rakt under värmerören ligger brädan och skräpar.

Sen den dagen tror jag på spådomar. Det var 2001.

I år valde jag att prova på spådomens konst igen. Piteå dansar och ler, festival och lagomt full går jag till en spådam kaxig som fan. Slänger upp en hundring på bordet och utmanar henne på att spå i min hand.
"Säger du någonting som BARA jag vet, betalar jag. Misslyckas du betalar jag inte." Hon nickar och tar min hand. Jag tänker att "fan, där ryker 100:-..."

Efter ett tag suckar hon och tittar på mig.

"Du har haft problem med en tjej. " Rätt.
"Du har varit väldigt nere länge men du börjar komma över henne nu." Rätt igen.

Inte speciellt förvånad ger jag ger henne pengarna och hon fortsätter spå mig. Hon berättar grundligt om min personlighet och hur mitt liv kommer se ut. Hon sade självklart att det skulle bli lyckligt och bra men det vet jag inte riktigt om hon säger så till alla. ;);) Till slut sade hon att jag litar för mycket folk och att jag kommer bli en stor man, att jag inte ska försumma mitt liv. Tackade och bockade och hade än en gång fått bevisat för mig att spådomar faktiskt är verklighet.

Andar och spöken har jag inte haft (o)turen att komma i kontakt med, men jag hoppas på det ibland. :)

Här får ni dela med er av era erfarenheter av detta, skriv gärna ordentliga kommentarer och tänk över det ni skriver så vi får en fin och trevlig tråd att dela erfarenheter i.

Mvh TTl

Tror du på det oförklarliga?

164 personer har röstat

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..