Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skolmaten?!

Postat av db- den 18 November 2005, 22:04
277 kommentarer · 821 träffar
Vad tycker ni om skolmaten? Har ni bra mat på er skola?

Själv tycker jag att det är förjävligt att dom kan servera oss sådan fruktansvärd sörja.

Vi får typ potatis varje dag och den e hård, har skal och är torr. Till det blir vi bla serverade "fisk" som får eleverna

att vända när dom känner lukten i matsalen.

Varje torsdag då vi bla har idrott får vi sk "köttsoppa".

Den soppan har min polare tagit ett kort på med mobilen och skickat till alla och folk har fått gissa vad det är.

Vi hade en riktig kock på besök förut och jag visade

honom bilden och han trodde det var algblomning :S .

Ni kanske fattar? Soppan vi får är så fruktansvärt vidrig så ni vet inte.

En dag när vi hade innebandyturnering resten av eftermiddagen och alla var grymt hungriga

och var tvungen att äta för dom skulle spela bandy nästa 4 timmar så fick vi "Mexikansoppa". Självklart smakade den lika vidrigt som den såg ut att göra och jag såg att rektorn satt några bord brevid så jag gick fram till han och sa:

Jag:

-Va i helvete tror ni att ni serverar oss?

Han:

-Den här soppan innehåller den näringen ni behöver för att klara en skoldag

Ja, men man ska kunna äta sig mätt om man går från 08.30 till 16.00. Då kan de ju lika gärna servera oss ett piller som innehåller denna "näring"? Vi blir i alla fall inte mätta. Och blir man inte mätt utan går runt hungrig men ändå har "näringen" i sig så blir man att jobba sämre och kan få (som jag) ett jävla humör.

Kan ju tillägga att när det var skolinspektörer 3 dagar och kollade hur skolan var så ska jag skriva matsedeln de 3 dagarna:

Tisdag: Tacos

Onsdag: Hamburgare

Torsdag: Kebab med pommes frites och kebabsås

Kan tala om att fredag när inspektörerna va borta fick vi gröt. Vafan. _GRÖT_? Jag åt fan frukost vid sju imorse o ska tamefan inte ha det igen. Gröt ska inte serveras som lunch till elever som går upp ur sängen 06.30 och slutar skolan 16.00 (Vi har en bit till skolan därför går vi upp tidigt)

Kan ju tillägga att i fängelser personer som har begått ex mord, rån, misshandel, våldtäkt, skattefiffel mm serverade _BETYDLIGT_ bättre mat än över 70 % av elever från 6an till 9an.

Varför? Jo, för att vi har inget att säga till om för vi är ju minderåriga. Ville bara berätta det här och kan tillägga att jag annars inte är kräsen utan äter allt utom det här: Fiskbullar (Blir vi serverade ofta i skolan) blodpudding och kålpudding och pölsa. Övriga maträtter äter jag utan problem även fast jag kanske inte tycker om det.

#EDIT1: #148 "mega_coola_ziL" vet.. han går på samma skola... läs hans kommentar. Potatisen är inte från sverige.. pannkakorna är fraktade från långt bort åt h*lvete.

#EDIT2: Vi frågade hemkunskapsläraren och hon sa att soppan vi fick INTE innehöll den näring vi behöver. Vi behövde äta ca 12 portioner för detta. Alltså ljög rektorN^ :S

EDIT3: Har inte med ämnet att göra. Men ALLA lärare, utom hemkunskapsläraren och idrottsläraren, tycker att maten är näringsrik och bra..

Och de betalar 50 kronor för samma mat som vi. De betalar detta så de slipper köa 10 minuter bland alla elever.

Om de inte betalar så får de stå "bland slöddret", dvs, eleverna.

Så.. för någon vecka sedan så möblerade de om i matsalen, vilket innebar att lärare som betalade 50 kr för maten, (får man en pizza, dagens rätt för etc) fick köa, när de betalade för att INTE köa.

Hahahaha alla elever som satt och käkade gapskrattade åt lärarnas miner...^^

Jävlaranamma va ilskna de var! :P Aja sen efter några dagar så möblerade de tillbaka :(

Och sedan har vi klagat något ENORMT mot lärare, rektor och mattanter. Eller, ingen har sagt något till mattanterna.

Men de har säkert lagt märke till mitt utbrott förut när jag var hungrig och såg att det var fiskbullar.

Så nu gör de EGET potatismos :D dvs, de mosar sönder våran vidriga potatis och har i lite grejer.

Vet ja var de fick tag i diamantborrarna.... ;)

Aja så MOSET har i alla fall blivit bättre på vår skola.

TJATA ni som har vidrig mat! Jag tänker fan heller inte ge mig förrens maten är acceptabel.

EDIT4: Ni som säger att "det bara är att gå till en resturant" *HOST* #242 Avaton *HOST* så kan jag tillägga att vi bor i ett litet samhälle där de enda matställena är:

Pizzeria Espána

Pizzeria Viking

Och en random kebab-grill där kebaben badar i fett.

Så om jag skulle följa era tips och äta där varje dag, så skulle jag bli lönnfet och kanske börja förstå varför så många är feta idag.

ALLTSÅ, ni som säger att jag bara klagar, fråga vem som helst från min skola? Maten är _INTE_ bra! Viss mat går att äta, som till exempel potatismoset nuförtiden.

Jag skulle fan inte ägna min dötid åt att skriva den här tråden om det inte fanns en anledning.

Tänk innan ni skriver. Jag äter allt från hjärta,lever och tungor till hackkorv (består av det mesta. Tarmar, hud, öron och sådana rester för er som inte vet det.)

Men fiskbullar, blodpudding och kåldolmar pallar jag inte. Det är det enda. Så jag är inte kräsen vad fan ni än säger.

Jag äter maten för att jag är så illa tvungen. Men det tar emot ibland, och man blir INTE mätt om man så äter 2 portioner.

PUSS
Föregående tråd
Nästa tråd

277 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 277 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..