Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Betala Hemma

Postat av deviantuRT den 16 November 2005, 18:05
57 kommentarer · 371 träffar
Nu har jag kommit till den stunden då mina föräldrar kräver pengar från mig, för att jag bor hemma. Visst man får mat på bordet, tvättar min tvätt och givetvis får jag tak över huvudet.

Jag tog studenten i våras, och det har varit väldigt torrt att hitta jobb där jag bor. Jobbat med att lägga golv på ett hotell, och nu har jag hittat ett jobb där jag kan bringa cirka 20h/veckan. Och hur mycket jag får ut efter skatt vet jag inte, men runt 5000-6000:-/månaden skulle jag tippa.

Mina "underbara" föräldrar vill verkligen ha mig ut ur huset (ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför dom är så less på mig, det är inte så att jag är något monster), och dom kräver då pengar av mig, till hyra. Visst tycker jag, men då ska dom inte jäkta med att jag ska ut ur huset, för man kanske vill kunna köpa möbler/elektronik etc, ja, som sagt, man kanske vill vara lite förberedd.

Det dom vill ha av mig är 2.500:- / månaden, vilken är nästan halva min lön. Tycker ni det är rimligt medtanke på att de även tjatar att jag ska ut ur huset snarast! Vilket blir svårt eftersom det är inte direkt gratis att bara ta sitt pick och pack och flytta.

Tråden hänvisas givetvis till er alla som hamnat i liknande situation, eller som betalar hemma.
Föregående tråd
Nästa tråd

57 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 57 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..