Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

tema i skolan.

Postat av olexz den 10 November 2005, 01:44
7 kommentarer · 160 träffar
Just nu i skolan har vi en så kallad "tema vecka".

Etik + Moral.

Första lektionen är om Datoretik, där ämnen som bakgrundsbilder, filmer (porr m.m), msn, nedladdning, dator intrång osv.

Min fråga lyder, är det okej att ha bakgrundsbilder på lätt klädda tjejer/killar när man är i skolan? ställ frågor mot argument till dig själv.

Tar personen brevid mig illa upp? Vad skulle jag tycka/känna om jag kommer hem och ser att farsan har en bakgrundsbild på en tjej i toppless och gömmer klyftan utan någon string/hotpants.

Det fick iallafall mig att tänka om. Ett annat exempel var att ha porrfilmer på sin laptop(skoldatorn), Hör det till skolan? Får jag min uppmärksamhet om jag sätter på en porrfilm mitt under lektionen så nästan hälften av eleverna missar sin undervisning.

Ett annat ex, du surfar in på SL för att hitta dit du ska med tåget, det kommer upp reklam för H&M där en lättklädd tjej står i underkläder. Passar det verkligen in att ha en sådan reklam på det "forumet", det är ju som att jag skulle surfa in på min skolas hemsida och kolla mitt schema, och vips det ploppar upp en reklam med Marcus Schenkenberg helt naken som täcker sin *** med en vodka flaska.

Det jag vill få ut med denna tråd är att man ska visa respekt och hänsyn till människorna man har i sin omgivning. Att inte sätta på vad som helst på sin dator då det faktiskt finns människor som tycker det är stötande (jag själv tycker personen kan ha porrfilm på sin skol-laptop, men han/hon kanske inte behöver sitta och titta på den under lektioner), I med att inte göra det visar man respekt för sina kamrater som kan koncentrera sig på undervisningen, även för läraren och sist men inte minst för sin egen del då man faktiskt lär sig någonting istället för att glutta på en p-rulle som man kan göra hemma.

Kom med era åsikter och tankar!
Etik och Moral, inget är rätt eller fel, men det finns regelverk/normer som vi vanliga medborgare ofta förvänta oss skall gälla!

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..