Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur tränar man med boxningsäck?

Postat av term_boy den 9 November 2005, 17:49
49 kommentarer · 651 träffar
Hej

Nu har den hängt där på väggen ett tag, boxningsäcken, stor och tung. Handskarna ligger bredvid.

Tänkte ta tag i det här med boxning lite, verkar ju roligt. Så jag står där och slår på den. Men efter 5 minuter så verkar det rätt meningslöst. Säcken flyger och flänger och allt är allmänt dåligt :)

Börjar istället koncentrera mig på att slå mjuka slag med hög intensitet så att säcken inte flyger all världens väg.

Hur gör man när man tränar med boxningsäck?

Har ni något träningsprogram / videos?

Skulle vara hemskt trevligt om ni kunde hjälpa mig träna lite boxning, inte för att slåss å så.. men för att öva upp den allmänna styrkan redan.

Och ja, jag gymmar .. men vill testa att köra lite säck nu. Återigen, Hur gör man? Hur ser era träningsmedtoder ut? Hur länge håller ni på?

EDIT:

Hittade en artikell som innehöll video,

http://www.rossboxing.com/theg ym/thegym24.htm

Verkar ju jätte bra att köra som han gör, men förstår inte riktigt hela passet, utan bara de två övningarna som han utför på videon?

49 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 49 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..