Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Saker ni gjorde vid stora händelser

Postat av bLoWjoB-_^ den 2 November 2005, 15:28
76 kommentarer · 192 träffar
Satt precis och tänkte på en grej, och det var att jag minns exakt var jag befann mig och vad jag gjorde vid några större händelser, exempelvis Estonia-katastrofen, World Trade Center, Colombia-färjan, Anna Lindh och Flodvågen i Öst-asien.
Så jag tänkte höra med er om ni har samma erfarenheter som jag och sen vill jag höra vad ni gjorde då.

Estonia-katastrofen: Jag var visserligen bara 8 år men jag minns det väldigt bra hur fröken i skolan berättade för oss i klassen vad som hänt. Starkt minne och jag kan än idag minnas vad min fröken hade på sig.

World Trade Center: Jag var påväg till min första seriösa flickvän och när jag kommer dit och är sådär lagom kåt och vill bara få till det blir det extrainsatt på tv. Tack som fan terroristjävel

Colombia-färjan: Minns att jag höll på att tapetsera mitt rum med hjälp utav morfar när min pappa plötsligt ropar ner mig.

Anna Lindh: övningskör bil för första gången och precis sista kurvan innan jag är hemma igen hör man på radion hur sveriges utrikesminister har blivit knivhuggen av en okänd man.

Flodvågen i öst-asien: Denna tragedi har jag konstigt nog inte direkt minne av. Kanske var det så att man inte direkt visste hur utbredd den faktiskt var från början. Chocken och ett "jävlar" kom först några dagar senare, kanske 2 veckor.

Blev rätt fascinerad av att man kommer ihåg såna här bisarra situationer och jag kommer ihåg många av dem mycket väl. Man tar på något sätt in mycket mer information än vad man kanske vanligtvis gör. Jag kan på många av rubrikerna säga vad jag åt för mat de dagarna och egentligen vad jag gjort varje timma de här dagarna. (med undantag för asien-grejen)

Spåna gärna vidare och reflektera över det jag skrivit. Tyckte det var intressant.
Och ni för självklart använad min mall över grejer som man minns men också självklart fylla på egna. Kanske inte just att Frölunda tog SM-guld 2001 men ni förstår säkert vad jag menar.
Föregående tråd
Nästa tråd

76 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 76 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..