Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dagbok: En vecka på Game.

Postat av xplosiv den 10 Februari 2004, 09:03
152 kommentarer · 325 träffar
Dag 1.

Jag steg upp klockan 8.41, ungefär 20 minuter för sent och gick och duschade, jag klädde på mig och satte på datorn, tittade ner i högra hörnet på skärmen och såg att klockan var 9:02, ahh tänkte jag, 20 minuter vid datorn!

Klockan 9.13 inser jag att bussen går 9.24 och inte 9.34 som jag trott innan. Jag slänger i lite fudge i håret, tar en halvgrön banan och springer ut genom dörren. Inser att jag glömt min mp3, in igen, ut igen, låser dörren och springer. Möter upp med min vän och vi tar bussen till Täby Centrum.

När vi kommer fram är klockan cirka 9.40, vi går lugnt in i centrum och säger; vi ses runt 12.
Jag tar rulltrappan ner, tittar på alla roliga kunder i centrum, 2 pensionärer och en alkolist. (Nordens största köpcentrum, ärligt). Kommer till Games entré 9.57 och knackar på, där står 2 andra prao elever och dammsuger. Jag och min andra kompis går in och säger hej till Micke som är våran handledare.

Vår första uppgift är att ta på jätte snygga Game tröjor, som är typ svarta Piké tröjor. Vi tar på dom och tar oss an lite butikssysslor, jag tar hand om min första kund som har ett problem med NFSU till PC, han får ett nytt exemplar och går leende där i från.

Sedan börjar allt det "jobbiga", vi ska ta ut 32 ps2 och sätta upp på hyllor, sen ska vi packa ner xbox konsoler i de lådorna och skicka till Farsta eller något sånt =) Sen gör vi lite mindre sysslor, tittar på de söta små GBA SP askarna och drömmer oss bort till en värld bortom våra... JEJE!

Klockan 12 är det dags för lunch och vi går till en "asiatisk" fastfood resturang, vi äter SJÄLVKLART fågel, får alla tänkbara sjukdomar och går runt ett tag och tittar på alla andra prao elever osv. Hälsar för övrigt på hos kompis 1 som har skit trist.

När vi kommer tillbaka till Game ska vi damma av tv-apparater och så, sen spelar vi lite hockey på xbox, sorterar ut spel, sätter på prislappar, plastar in and so on.. Skojar lite med butikspersonalen. Manglar en massa pappkartong i den fruktade KROSSEN! Ahhh!

Klockan 16:00 är dagen slut och jag och kompis 2 går hem, går och hälsar på kompis 1 snabbt och hör att han slutar 18:00, tough shit :(

Tar tåget mot österskär hemåt, hemma 16:42!

Längtar sådär till imorgon! :)

Ciao!

(Prao om ni inte fattat det redan ;D)
Föregående tråd
Nästa tråd

152 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 152 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..