Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mitt liv om Tinitus

Postat av Rave den 30 Oktober 2005, 19:26
585 kommentarer · 317 träffar
Hej.
Nu har jag suttit och tänkt sedan 14:00 Hur jag fick min Tinitus.
Nu erkänner jag till alla som läser detta att jag har Tinitus, jag har inte vågat att säga att jag har haft Tinitus men faktiskt så har jag haft Tinitus i 2 och ett halvt år nu.

Jag är stolt att jag inte har tagit självmord, jag såg nyss en tråd som hette "självmord, fegt?"

Jag har iaf inte tagit självmord men det kommer aldrig att hända.

Jaa ska nu berätta om hur jag fick min Tinitus.

Det var en helt vanlig ny och solig dag då jag gick i 7an, vi hade sommarlov och det var fint väder.
Jag ville sitta framför datorn och spela cs som vanligt men brorsan satt där, jag ringde några av mina kompisar och frågade om dom ville hänga med ut men dom flesta var inte hemma och dom andra var redan ute.
Så jag hade inget att göra hemma eller ute.
Jag gick ut en sväng och försökte att leta mina kompisar men dom var inte ute så jag gick in igen.
Jag visste inte vad jag skulle göra så jag tog fram cd spelaren och en bra skiva och lyssnade på låg musik.
Men för varje gång jag lyssnade om på låten så höjde jag ljudet eftersom att jag fick en sån fin och härlig känsla av låten.
1 Timmer i sträck så lyssnade jag på musik samma låt hela tiden.
Vi skulle äta, jag tog av mig hörlurarna och började käka.
2 veckor senare, inget har hänt. Skolan börjar.
Jag och en av mina 2 bästa kompisarna satt och spelade monopol, vi var ensam i ett klassrum helt ensam och spelade.
Jag berättade till dom att det pep i öronen ibland och då frågade dom om jag hade Tinitus. Jag fick en chock eftersom att innan så visste jag inte vad Tinitus var, jag hade bara hört att det har varit jätte många människor som har tagit självmord av det men jag visste aldrig vad det var.
Nu tillbaka. Dom sa att jag hade väll Tinitus om det piper i mina öron.
Jag nickade JA och erkände att jag hade det. Jag ramlade av stolen och fick tårar av skräck.
Jag hade också hört att man kan bli döv av Tinitus.
Jag darrade och skakade mycket.
Jag satt mig på stolen igen och lade armarna bordet och lade huve på armarna med rinnande tårar av skräck.
En lärare kom, jag gick därifrån och satte mig nerpå golvet.
Läraren frågade om vad som hade hänt och dom sa att jag hade Tinitus.
Läraren sa inget eftersom att hon visste inte vad hon skulle säga.
Min brorsas klasskamrat frågade mig om vad som hände, jag sa inget. Han hämtade min brorsa och brorsan frågade om vad som hade hänt, Jag sa inget jag var fortfarande i chocken och skakades.
Han sa att jag skulle ta bussen hem och det gjorde jag.

När jag kom hem så vilade jag på min säng och tänkte inte på nått, Kändes som att jag var nära döden.
Jag somna ett tag.
När jag vaknade så gick jag till datorn, jag hade glömt allt.
Jag startade cs och började spela, jag hade skojj och lirade mix.
Brorsan och syrran kom hem, Syrran sprang till mig och frågade vad som hade hänt, jag sa inget?

Jag hade spelat länge, vi åt middag sen kollade jag på tv i vardagsrummet, efter att jag kollat på film så gick jag till sängen och la mig ner.
Jag blundade och somnade som vanligt.
Jag vaknade som vanligt och gjorde allt som vanligt.

1 Vecka senare "kväll"

Jag borstade tänderna, skulle lägga mig. Blundade som vanligt....................... ....................... BLINK! så vaknade jag rakt upp och hörde ett stort pip, jag kollade tvn om dom var stängda jag kollade allt. Jag var nära att dö av skräck och rädsla. Jag var totalt chockade och rädd. Jag gick till brorsans sovrum och kom grinande och sa att det PIPER I MINA ÖRON.
Han sa, tänk bara inte på det.
Jag testade som han sa, det funkade lite.
Jag gick till Min brorsa igen fast jag väckte han inte, utan jag la mig brevid hans säng med täcke och kudde på golvet. Jag somnade direkt.

i 3 veckor så varade pipet.
När jag vaknade på morgonen så var jag glad, skulle till skolan var jag SKIT glad över.
Jag ville aldrig att lektionerna skulle ta slut, jag ville inte gå hem, så fort jag började gå hem när sissta lektionen var slut så var jag rädd igen.
Jag tänkte *Detta måste få ett slut*

2-3 veckor senare. jag har haft det i över 1 månad tänkte jag.

Nu var det dags, jag var ensam hemma rinnande av tårar. Jag gick till köket och tog fram det största kött kniven.
Jag la spetsen mitt på magen och tänkte *Jag vet inte vad jag ska göra*
Jag grinade mer och mer, då var det dags att pipet måste DÖ.
Jag Tryckte kniven lite men jag tänkte innan jag skulle ta självmord.
*ett Jävla pip kan inte få mig att dö*
Jag la kniven på diskbänken och tänkte på vad jag kunde ha orsakat.
Jag tränade att försöka att tänka bort pipet.
Det blev bättre och bättre.

Det är Julafton.

Såklart så räddar min Pappa mitt liv.
Jag fick en T.V till julklapp. Jag hoppade runt av Glädje, jag tänkte att *äntligen så får jag ljud på nätterna istället för att obehagligt ljud som piper*

Jaa sen ändå nu så har det varit en lång tid.

2 och ett halvt år nu.
Jag har vänt mig i detta ondska pipet.

Sen har jag bara 1 fråga.
Är det någon annan som har Tinitus just nu? som piper dygnet runt?

*Gonatt och sov gott*
Föregående tråd
Nästa tråd

585 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 585 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..