Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fundering om hinduism

Postat av arat den 5 Oktober 2005, 21:10
10 kommentarer · 148 träffar
Har pluggat lite hinduism i några dagar nu och tycker att det måste vara den sämsta relgionen nånsin.

Att trycka ner andra människor i samhället med hjälp utav kastsystemet är svagt.
Som "Harijan" alltså i dom lägre kasten där det inebär att du i storsett föds på gatan och lever där hela ditt liv eftersom du har fått den bilden utav ditt liv att just du inte har skött dig i ditt förra liv och det är det liv du förtjänar nu som du lever.

Att "bada" i en flod som är förorenad utav allt möjligt skit en hel del forskare har varit där och tagit vattenprover osv som BEVISAR att vattnet är smutsigt och dödligt i vissa fall.
Men hinduerna tvättar kläder,badar och dricker utav det ändå helt medveta om riskerna. Och varför? Jo för att det är "heligt" helt sjukt i min åsikt.

Mer om kasterna som Moral o etik vilket är en utav det viktigaste reglerna i livet enligt mig så är det förbjudet inom hindun att röra en annan utav lägre kasst även fast att dom skulle vara döende. "Regel nummer ett i vett och etikett: Rör aldrig vid någon av låg kast inte ens om dom håller på att dö."

Sen att dom har tempel för råttor? Många utav dom där råttorna är dödliga och bär på sjukt mycket sjukdomar. Många indier är immuna mot dom men som turist kan jag inte se varför man besöker det. Att det finns ålderdomshem för kossor men inte för människor eller att korna får äta på guldfat medans en döende 12 årig pojke tigger för att få en liten mat bit är ochså helt sjukt hur kan dom acceptera detta? Jo den enkla förklaringen är att kon är helig? Och vem har bestämt det? Det kan man inte veta säkert men skulle gissa på en munk som bestämt det för länge sen och nu rättar sig hela indien sig efter det SJUKT SJUKT!

I hindun är man väldit mån om att man inte får skada eller göra illa nåt levande en hel del är vegitarianer (beror på vart man bor) det kan ju ses som bra... MEN VARFÖR I HELVETE HAR NI KRIGAT I SNART 40 ÅR OCH HAR ATOMBOMBER & MISILER?

Att stirra in i solen är fullt normalt för en helig man eller troende på det sättet kan du nå "moskha" världsjälen. Dom flest som gör så här utöver ochså någon form utav yoga och dom allra flesta är blinda. Om jag nu skulle fråga en helig man eller hindu varför han gör så här skulle jag nog få svaret att han får kontakt med sitt ursprung "världssjälen". Och även fast att jag skulle bevisa att han faktist skadar ögonen med hjälp utav en biolog eller utbildad läkare skulle han säga att vi var dumma som inte förstod oss på hans sätt att tänka.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..