Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tråden som kallades

Postat av Justify den 1 Oktober 2005, 18:46
2 kommentarer · 244 träffar
Så, genom rubriken har jag fått eran uppmärksamhet.

Då börjar vi;
alla känner till folket som stämmer McDonalds.
Vissa tycker dom inte har alla indianer i kanoten.
Vissa tycker.

Jag pratar inte partiskt nu, utan jag lägger fram båda argumenten så får ni fritt disskutera.

Visst det är till viss del McDonalds fel, och media, och föräldrarnas, för McDonalds erbjuder ett snabbt ställe för hungriga, en vidrig clown, en lekplats åt barnen osv.
I USA har barnen nästan inga stora lekplatser utan det är McDonalds som står för den biten.
Media har en stor roll, då dom har skapat en norm hur vi ska se ut, smala vältränade, hela världen ska kunna vika ut sig i Calvin Klein.
Ett exempel på hur lättpåverkade vi är;
En film visades på skolan, helt vanlig film, och med jämna mellanrum i filmen flashades det in en liten bit av en colaflska på några millisekunder, under hela filmen.
När filmen var slut och barnen skulle gå och köpa fika, köpte 97% Cola.

Föräldrarnas roll är relativt stor. För barnen kan inte vid liten ålder bestämma vad dom vill stoppa i sig, utan föräldrarna är dom som bestämmer, och barnen har ingen kunskap om vad som är nyttigt och vice versa.
Och när man är mogen nog för att kunna påverka vad som är bra mat, är dom redan Miss Piggy, i värsta fall.

Jag tror också att _ALLA_ som är över 15 har en egen vilja, vill du gå till McDonalds, eller vill du inte.
Du bestämmer vad du vill äta, du har hemkunskap som ger tips och råd, folk som anklagar snabbmatskedjorna att det är deras fel, MEN du har din egen vilja.

Och alla har väl sunt förnuft som säger dom att det är nog nu, tittar man sig i spegeln och väger 150 säger man inte ; Snygging där!
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..