Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sverige 2050, ett annorlunda Sverige

Postat av simpann89 den 29 September 2005, 12:04
93 kommentarer · 139 träffar
Hej!
Var det någon mer än jag som läste Metros interjuv med Thomas Lindh, framtidsforskare? Den gjorde mig lite upprörd faktiskt.
Innan jag börjar skriva så vill jag meddela att Sverige inte kommer att se ut som det gör idag.
År 2050 så kommer över hälften av Sveriges befolkning att vara invandrare, Det Tror Thomas Lindh. Han nämner också att det Sverige som vi känner idag inte längre kommer att finnas. För att klara av alla våra gamlingar så måste det öka en stor arbetskraftsinvandring.
Så allt det typsikt svenska som att äta sill och dricka nubb kommer försvinna? Nej, men det komemr att vara långt ifrån lika vanligt som idag.

Blir vi inte lika blåögda och blonda längre? - Inslaget av blonda blåögda svenskar minskar något. Istället kommer invandringen i huvudsak från Mellanöstern och Nord Afrika.

Blir Sverige muslimskt? Ja det kommer att bli ett mycket kraftigt muslimskt inslag.

Ökar klyftorna mellan fattiga och rika? Det finns risk för det, Den stora befolkningen över 65år kommer att vara en ekonomisk belastning och det finns risk för att vi sjunker tillbaka till ett fattig hjons Sverige.

Övriga Europa kommer att se Norden som det stora naturresarvatet i norr, I vissa områden i landet blir detta enda möjligheten att överhuvudtaget överleva och behålla en befolkning.

SÅ vad tycker ni om detta? Hur kommer Sverige att se ut 2050?
Är vi den sista generationen som har chansen att "rädda" Sverige
från undergång? Vi måste producera mer barn säger forskarna.

Dessutom, kommer Sveriges viktigaste grundlag: Regeringsformen att ändras?
Kap.1 §1 All makt utgår från folket.
Kommer vi att förbli en demokrati?
Hur tror ni vikingarna skulle reagera om de fick veta detta osv? :P
Vad är det som har hänt med Sverige? Varför har det gått så "felfritt" än så länge och varför kommer problemn just nu?
Kan man lita eller tro på vad Thomas Lindh säger?

Jag vill veta era tankar och åsikter,
och jag ber alla FB-Poliser att inte ta bort denna tråden, det är en intressant diskussion. Dessutom är det skillnad på Arbetskraft invandring och invandringspolitik.

Tack /En vanlig Smålänning
Föregående tråd
Nästa tråd

93 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 93 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..