Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Buffy och vampyrerna

Postat av sp0t_ den 26 September 2005, 23:26
23 kommentarer · 342 träffar
Hej! jag undrar om någon av er följer Buffy avsnitten och vill höra era åsikter om hur bra ni tycker att den är. Själv så har jag följt från säsong 1 till säsong 5 och den är bra säger jag till ni som

inte har sett den.

Här är handlingen ni som inte har hört talas om Buffy!!!

om serien :

____________________________ ________________________

I varje generation finns det en utvald

En utvald - en enda kvinna i hela världen och i denna generation är det unga Buffy Summers som är Dråparen. Hon har flyttat till Kalifornien med sin mamma och börjat på en ny high school. Hur hon än försöker vara en vanlig tjej kan hon inte fly från sitt öde. Dråparen har som uppgift att bekämpa vampyrer, demoner och mörkrets krafter. Till sin hjälp har hon sin Väktare, Rupert Giles. Han ska träna och vägleda Buffy i hennes kamp mot vampyrerna. Hon får även hjälp av sina vänner Willow och Xander. Buffy har fler fiender än bara vampyrer, bland andra Cordelia Chase, skolans "coolaste" person.

Buffy dök för första gången upp som film 1992 med Kristy Swanson i rollen

som Buffy. Hennes väktare spelades av Donald Sutherland, Rutger Hauer

spelade vampyrernas ledare. I andra roller kunde man se Ben Afflek, David

Arquette, Hilary Swank och Luke Perry. Filmen fick ett ganska svalt

mottagande trots den imponerande rollistan. Något av en kultstatus fick den

trots allt och Buffys skapare Joss Whedon insåg att han kunde göra något

mycket bättre av sin skapelse Buffy. Han lyckades sälja in idén och vi fick

TV-serien Buffy och vampyrerna.

Det första avsnittet av TV-serien Buffy sändes i USA 1997. Sedan dess har det gjorts sju säsonger av vampyrdräpande som följts av fans världen över.

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..